شاخص بورس در هفته گذشته 8.5 درصد رشد کرد

در پنج روز معاملاتی این هفته بازار سرمایه نمادهای بانک ملت، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

شاخص بورس در هفته گذشته 8.5 درصد رشد کرد
کد خبر: 398773
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ۰۹:۳۱:۵۴

اعتمادآنلاین| شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (20 فروردین) به عدد 597 هزار و 94 واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود 8.5 درصد رشد را تجربه کرد.

در پنج روز معاملات هفته‌ جاری، شاخص بورس 49 هزار و 433 واحد افزایش داشت؛ شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (11 فروردین) با عدد 547 هزار و 661 واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (20 فروردین ماه) به عدد 597 هزار و 94 واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته 705 هزار و 661 واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم 771 هزار و 856 واحد رسید و افزایش 66 هزار و 195 واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته 195 هزار و 204 واحد بود که در هفته جاری این عدد به 213 هزار و 783 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از 129 هزار و 780 واحد به عدد 142 هزار و 227 واحد رسید.

در پنج روز معاملاتی این هفته بازار سرمایه نمادهای بانک ملت، بانک تجارت، فولاد مبارکه اصفهان، گلوکوزان، پالایش نفت اصفهان و ملی صنایع مس ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

در هفته‌ای که گذشت بانک‌ها، شیمیایی، فرآورده های نفتی، بیمه و بازنشسته، صنایع غذایی به جز قند و شکر، کانی‌های غیرفلزی، کانی‌های فلزی، فلزات اساسی، چند رشته ای صنعتی، رایانه، سیمان با رشد مثبت بر شاخص کل همراه بودند.

هفته‌ ای که گذشت بانک‌ها و موسسات اعتباری، فرآورده‌های نفتی، فلزات اساسی، شیمیایی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، مواد دارویی، سیمان، آهک و گچ، کانه های فلزی، سرمایه‌گذاری‌ها، حمل و نقل، بیمه و بازنشستگی، محصولات فلزی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، واسطه‌گری‌های مالی و پولی و صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله نسبت به دیگر صنایع بیشترین حجم معاملات را داشتند.

همچنین شیمیایی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، فرآورده‌های نفتی، فلزات اساسی، صنایع غذایی به جز قند و شکر، مواد دارویی، سیمان، آهک و گچ، بیمه و بازنشستگی، کانه‌های فلزی، سرمایه گذاری‌ها، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، انبوه سازی املاک و مستغلات، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، واسطه گری‌های مالی و پولی، محصولات کاغذی و محصولات فلزی و فنی و مهندسی بیشترین میزان از ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها