شرکت چینی هواوی اولین تلویزیون خود را معرفی کرد

محصول جدید هواوی که ویژن ایکس 65 نام دارد مجهز به نمایشگری 65 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی است و از فناوری‌هایی از جمله HDR پشتیبانی می‌کند.

شرکت چینی هواوی اولین تلویزیون خود را معرفی کرد
کد خبر: 398788
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ۱۰:۰۴:۵۷

اعتمادآنلاین| شرکت چینی هواوی اولین تلویزیون خود را معرفی کرد که از پنل OLED استفاده می‌کند. محصول جدید هواوی که ویژن ایکس 65 نام دارد مجهز به نمایشگری 65 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی است و از فناوری‌هایی از جمله HDR پشتیبانی می‌کند.

نرخ کنتراست تلویزیون ویژن ایکس 65 به 1،000 نیت می‌رسد و اولین تلویزیون هوشمند با ابعاد بالا است که توانسته از اتحادیه بازرسی و پایش فنی راینلند آلمان (TÜV Reinland) گواهی مراقبت از بینایی کاربر دریافت کند. این گواهی به نمایشگرهایی داده می‌شود که نورهای ساطع‌شده از آن، آسیب بسیار کمی به چشم کاربر برسانند.

محصول جدید هواوی از 14 بلندگو استفاده می‌کند که توان خروجی آن‌ها به 75 وات می‌رسد. در بالای نمایشگر، دوربین فوق‌عریض 24 مگاپیکسلی استفاده شده است تا کاربر امکان برقراری تماس ویدیویی داشته باشد. هواوی از تراشه‌ای به نام Hi3559C در تلویزیون ویژن ایکس 65 استفاده کرده است که ساخت شرکت های‌سیلیکون بوده و از واحد پردازش عصبی نیز بهره می‌گیرد.

به‌لطف دوربین تعبیه‌شده در ویژن ایکس 65 کاربر می‌تواند با فرامین صوتی یا ژست‌های بدن خود، به تلویزیون دستور صادر کرده و در میان منوی آن نیز به ناوبری بپردازد. تراشه Honghu 898 نیز به جهت افزایش کیفیت تصاویر پنل OLED تلویزیون ویژن ایکس 65 اختصاص یافته است و به‌لطف الگوریتم‌های هوش مصنوعی می‌تواند به بهود کیفیت بصری کمک کند.

هواوی در محصول خود از حافظه رم 6 گیگابایتی و حافظه ذخیره‌‌سازی 128 گیگابایتی استفاده کرده است. قیمت ویژن ایکس 65 معادل 3،500 دلار است و از امروز در کشور چین پیش‌فروش می‌شود. انتظار می‌رود 7 اردیبهشت شاهد عرضه ویژن ایکس 65 به بازار چین باشیم؛ اما زمان عرضه جهانی آن هنوز مشخص نیست.

منبع: زومیت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها