میرزاده نماینده مجلس:

راهی غیر از «جهش تولید» برای پویایی اقتصاد کشور نداریم

یک نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درست است که ما بودجه را بر اساس مالیات و فروش نفت بسته‌ایم؛ اما با توجه به شرایطی که بیماری کرونا در کشور ایجاد کرده نمی‌شود به بازار و مراکز تولیدی برای اخذ مالیات فشار آورد بنابراین تنها یک راه می‌ماند که با یک تیر چند نشان بزنیم آن هم بحث «جهش تولید» است.

راهی غیر از «جهش تولید» برای پویایی اقتصاد کشور نداریم
کد خبر: 398791
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ۱۰:۰۹:۰۳

اعتمادآنلاین| میرحمایت میرزاده ، درباره نام‌گذاری سال 99 به نام سال «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری، گفت: به جهت تحریم‌ها افقی روشنی برای کشور نداریم؛ حتی امروز گفته‌می‌شود امکان تشدید آن‌ها بیشتر است تا این‌که حل شود، از سوی دیگر ما مشکل کاهش تولید نفت و صادرات آن را داریم بنابراین راهی غیر از «جهش تولید» برای پویایی اقتصاد کشور نداریم.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه امسال کشور گفت: درست است که ما بودجه را بر اساس مالیات و فروش نفت بسته‌ایم؛ اما با توجه به شرایطی که بیماری کرونا در کشور ایجاد کرده نمی‌شود به بازار و مراکز تولیدی برای اخذ مالیات فشار آورد بنابراین تنها یک راه می‌ماند که با یک تیر چند نشان بزنیم آن هم بحث «جهش تولید» است.

وی با تاکید بر این‌که «جهش تولید» با فعالیت‌های عادی امکان پذیر نیست، گفت: باید روال عادی تولید را کنار بگذاریم؛ حتی مراکزی که امکان 3 شفیت کار کردن را دارند، باید فضا برای‌شان فراهم شود تا هم بتوانند نیازهای کشور را رفع کنند هم بتوانند فضا را برای صادرات به کشورهای همسایه و مناطقی که می‌توانیم از آن‌ها درآمد داشته باشند، ایجاد کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر چنین فضایی ایجاد شود ما می‌توانیم جایگزینی برای نفت و مالیات فراهم کنیم، بنابراین راهی جز جهش تولید نداریم و همه قوا باید دست به دست هم بدهند. همچنین مقادیری در خط تولید تغییر ایجاد کنیم تا نیازهای ضروری کشور تأمین شود.

و با اشاره به این‌که بخشی از مراکز تولیدی و خط تولیدی برای نیازهای کشور باید ایجاد شود، گفت: به طور مثال نیاز ضروری امروز کشور ما بهداشت و درمان است که باید آن‌ها را تولید کنیم، این کار را می‌توانیم با تغییر در خط تولیدات انجام دهیم یا اقلام و مایحتاج ضروری مردم چیزهای است که با تغییراتی در خط تولید می‌توانیم آن را تأمین کنیم.

میرزاده خاطرنشان کرد: حرکت جهش‌وار اقتصادی علاوه بر این‌که ما را به خود کفایی می‌رساند، درآمدی برای کشور حاصل می‌کند.

وی ادامه داد: با جهش تولید ما ایجاد اشتغال خواهیم کرد؛ چرا که اگر بخواهیم برخی از مراکز را 3 شفیت کنیم قطعا نیروهای انسانی که به کار گرفته می‌شود چندین برابر می‌شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی درباره لزوم کمک بخش خصوصی به اقتصاد کشور برای ایجاد رونق و جهش تولید، گفت: ما در بحث تولید نمی‌توانیم فقط عنوان کنیم که دولت باید این کار را انجام دهد ، اولاً یک بخشی از مراکز تولیدی در اختیار دولت است مابقی اکثریت در اختیار بخش خصوصی است بنابراین باید از این بخش استفاده شود.

وی ادامه داد: در مراکز تولید بخش دولتی ساعتی کار می‌کنند مثلا 8 صبح کار می‌زنند و ساعت 4 هم می‌گویند ساعت کاری من تمام شده، مشخص است با چنین رویکردی جهش تولید اتفاق نمی‌افتد. ورود بخش خصوصی یعنی اینکه اگر در جاهایی رونق لازم را ندارد، یا بخشی از مراکز دولتی که ساعات کاریش به صورت کلی و یا خطی بیکار است فضایی ایجاد شود که بخش خصوصی ورود؛ چرا؟ چون بخش خصوصی در بحث صادرات از بخش دولتی موفق‌تر است.

میرزاده یادآور شد: اگر کمبودی در کشور وجود داشته باشد شاید دولت نتواند از کانال‌های رسمی آنها را وارد کند اما بخش‌های خصوصی می‌توانند از سایر کانال‌ها وارد کنند. بنابراین ما باید میدان را به کارآفرینان و کسانی که در بخش خصوصی کارنامه درخشانی دارند و نشان دادند برای روزهای سخت کشور برنامه داشتند و همچنین بیش از بخش دولتی توانستد از کانال‌های غیر رسمی نیازهای کشور را تأمین و تقویت کنند، استفاده کنیم.

وی بیان کرد: ما چاره‌ای جز اینکه بخش خصوصی را تقویت کنیم نداریم چراکه این بخش موانع موجود دولتی را برای تامین مایحتاج کشور ندارد و می‌تواند هم به جهت رونق تولید و هم به جهت جهش تولید به ما کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها