کد خبر: 398798
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ۱۰:۲۳:۴۸
| |

چه افرادی ناقلان خاموش کرونا هستند؟

نتایج بزرگ‌ترین مطالعه در خصوص ویروس کرونای جدید و کودکان نشان می‌دهد که نوزدان و مردان بیشتر در معرض خطر عفونت و نوع حاد این بیماری قرار دارند. در این میان شماری نیز بدون بروز هیچ‌گونه علائمی به این بیماری دچار می‌شوند و تنها نقش ناقل کووید-19 را ایفا می‌کنند.

چه افرادی ناقلان خاموش کرونا هستند؟
کد خبر: 398798
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۱ ۱۰:۲۳:۴۸

اعتمادآنلاین| ویروس کرونا در برخی افراد به شکل خفیف و در برخی دیگر به طور شدید ظاهر می‌شود، در این میان شماری نیز بدون بروز هیچ‌گونه علائمی به این بیماری دچار می‌شوند و تنها نقش ناقل کووید-19 را ایفا می‌کنند.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ آمریکا اطلاعات بیش از 2 هزار و 500 مورد بیمار مبتلا به ویروس کووید-19 بالای 18 سال را بررسی کردند. تجزیه و تحلیل‌ها حاکی از آن است که احتمال ابتلا به ویروس کرونا و بروز علائم این بیماری در کودکان بسیار کمتر از افراد بالغ است. به طور کلی تنها 1,7 درصد از موارد مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا، کودکان هستند. این در حالی است که کودکان 22 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند.

در میان کودکان مبتلا به ویروس کرونا 73 درصد تب، سرفه یا تنگی نفس را گزارش دادند، در حالی که 93 درصد از افراد بالغ (در بازه سنی 18 تا 64 سال) مبتلا به این ویروس این علائم را گزارش داده‌اند. براساس نتایج تحقیقات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری چین، بیماری ناشی از ویروس کرونا در کودکان به شکل خفیف یا بدون بروز علائم ظاهر می‌شود.

با این حال ویروس کرونا در برخی از کودکان به شکل شدید بروز می‌کند. در آمریکا نرخ بستری شدن نوزادان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بیشتر از کودکان است. احتمال بروز بیماری کرونا در نوزادان یک تا 17 ماهه حدود 14 درصد گزارش شده است. سیستم ایمنی بدن نوزادان با گذشت زمان تکامل می‌یابد. واکنش سیستم ایمنی بدن انسان در سال اول زندگی به شدت دوران کودکی یا بزرگسالی نیست.

مردان در برابر کرونا ضعیف‌ترند

براساس گزارش سازمان بهداشت جهانی از 20 مارس 70 درصد از مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در اروپای غربی را مردان تشکیل می‌دهند. اطلاعات از پنج کشور جهان با بیشترین شیوع ویروس کرونا نشان می‌دهد که مردان 50 درصد بیشتر از زنان در معرض خطر مرگ ناشی از کووید-19 قرار دارند. بررسی داده‌های 25 هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایتالیا حاکی از آن است که نرخ مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس در مردان هشت درصد و در زنان پنج درصد است. همچنین 58 درصد از بیماران مبتلا به کووید-19 در این کشور را مردان تشکیل می‌دهند.

به گفته متخصصان، بالا بودن درصد ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در مردان به چند دلیل است: در مقایسه با زنان، میزان بیشتری از مردان دخانیات استعمال می‌کنند، بهداشت فردی مردان به طور متوسط ضعیف‌تر است و میزان ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای مانند دیابت در مردان بیشتر از زنان است. اطلاعات مرکز کنترل و شیوع بیماری آمریکا نشان می‌دهد که 57 درصد از کودکان مبتلا به ویروس کرونا پسر هستند. حتی در میان نوزدان نیز پسرها بیشتر از دختران به این بیماری دچار شده‌اند. این امر نشان می‌دهد که عوامل بیولوژیکی نقش احتمالی در میزان مستعد بودن ابتلا به کووید-19 در زنان و مردان ایفا می‌کند.

منبع: آنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها