«اعتمادآنلاین» به نقل از نیوزویک گزارش می‌دهد:

آمریکایی‌ها دیگر هیچ‌وقت نباید با هم دست بدهند!

مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و واگیردار آمریکا در پادکستی که از مصاحبه او با وال‌استریت ژورنال منتشر شده بود، گفت: آمریکایی‌ها دیگر نباید با هم دست بدهند. او همچنین از توزیع تست آنتی‌بادی در هفته‌های آینده خبر داد.

آمریکایی‌ها دیگر هیچ‌وقت نباید با هم دست بدهند!
کد خبر: 398826
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مژده اصغرزاده- دکتر آنتونی فاوچی مدیر موسسه ملی بیماری‌های عفونی و واگیردار آمریکا گفت: آمریکایی‌ها دیگر هیچ‌وقت نباید دست بدهند تا از شیوع بیماری کرونا و دیگر بیماری‌ها جلوگیری شود.

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از «نیوزویک»، او که کارشناس بیماری‌های عفونی در کارگروه کرونا در دولت ترامپ است به وال‌استریت ژورنال گفت که دست ندادن برای کاهش انتقال کروناویروس جدید در آینده بسیار مهم خواهد بود و تعداد آنفلوانزا را نیز کاهش خواهد داد. او همچنین در پادکست وال‌استریت ژورنال این نوید را داد که ممکن است این بیماری تا پایان آوریل خاتمه یابد.

دکتر فاوچی درباره برگشت به زندگی عادی نیز گفت: «ما یکباره نمی‌توانیم به زندگی نرمال برگردیم و باید باز هم کارهایی انجام دهیم و کم‌کم به زندگی عادی برگردیم. یکی از آن کارها قطعاً شستن اجباری دست‌ها خواهد بود. کار دیگر این است که هیچ‌وقت با هیچ کسی دست ندهیم.»

او همچنین پیشنهاد کرد که مردم اگر نخواهند فاصله 6 فیتی از دیگران را رعایت کنند، باید هنگامی که زندگی به صورت نرمال درآمد، حتماً از ماسک استفاده کنند.

کرونا در آمریکا

وقتی که کیت لاینبا پرسید چرا دکتر فاوچی و همکارانش در گروه ضربتی کرونا فاصله 6 فیتی از هم را رعایت نکردند، این کارشناس جواب داد: لطفاً با این حرف اثر کار خوبی را که در اینجا انجام می‌دهیم از بین نبرید، شرایط کارگروه کرونا کمی متفاوت است. چون ما همیشه اطراف رئیس‌جمهور هستیم باید این اطمینان حاصل شود که او را به خطر نمی‌اندازیم، به همین دلیل من چند وقت یک بار تست می‌دهم و تب خود را 8 یا 9 بار در روز چک می‌کنم. وقتی شما به اتاق‌های مختلف کاخ سفید می‌روید باید دمای بدن‌تان را اندازه بگیرید.

او ادامه داد: به این دلیل معتقدم نباید استفاده از ماسک یا رعایت فاصله با دیگران را برای کارگروه کرونا با افراد دیگر در اقصی نقاط کشور مقایسه کنید.

وقتی از دکتر فاوچی پرسیده شد که دوره پساکرونا را چگونه تصور می‌کند، او پاسخ داد: تصور می‌کنم با محدود کردن تعداد کسانی که در رستوران‌ها و ایونت‌ها شرکت می‌کنند، کشور به حالت قبلی بازگشته است.

کرونا نیویورک

خبرنگار پرسید: «من که در شهر نیویورک زندگی می‌کنم آیا می‌توانم مادر 77 ساله خود را که مشکل تنفسی دارد، دوباره در آغوش بگیرم؟» و دکتر فاوچی در جواب او گفت: فکر نمی‌کنم الان بتوانید این کار را انجام دهید. شما ساکن شهر نیویورک هستید، وضعیت این شهر به خاطر وجود ویروس بسیار بی‌ثبات است.

او سپس توضیح داد: وقتی این مشکل کمتر شود و تقریباً به صفر برسد، فکر می‌کنم باید تست آنتی‌بادی انجام شود که به زودی توزیع خواهد شد. گمان می‌کنم در هفته‌های آینده این کار انجام شود. این تست به شما می‌گوید که به ویروس آلوده شده‌اید یا خیر.

فاوچی اضافه کرد: می‌توانم تصور کنم این تست را داده‌اید، جواب تست مثبت بوده و نشان داده شده که شما بیمار بوده‌اید و این دوره را به خوبی گذرانده‌اید و پس از آن می‌توانید حتی مادربزرگ خود را بغل کنید و نگران هیچ چیز نباشید.

رئیس کارگروه کرونا در دولت ترامپ صحبت‌های خود را در این پادکست چنین ادامه داد: با توجه به قابلیت انتقال ویروس فکر نمی‌کنم هیچ‌وقت مانند گذشته بی‌توجه باشیم. گمان می‌کنم مردم بیشتر مراقب خواهند بود... روشن بگویم فکر می‌کنم دیگر هیچ‌وقت نباید با هم دست بدهیم. این کار هم از انتقال کرونا جلوگیری می‌کند و هم ابتلا به انواع آنفلوانزا را به طرز چشمگیری کاهش خواهد داد.

گفتنی است دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در اواخر ماه گذشته اعلام کرد فاصله‌گذاری اجتماعی تا 30 آوریل ادامه خواهد داشت. همچنین هشدار داد که آمار مرگ‌ومیر کروناویروس جدید در هفته‌های آینده به بالاترین حد خود برسد.

ترامپ کرونا

او روز 29 مارس گفت میزان مرگ‌ومیر در 2 هفته آینده به پیک خود می‌رسد و نباید قبل از دست یافتن به موفقیت اعلام پیروزی کرد.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، نیز به فاکس بیزینس گفت امیدوار است که این تعطیلی‌ها بیش از هشت هفته طول نکشد، او ادامه داد که رئیس‌جمهور به دنبال آن است که درهای اقتصاد دوباره باز شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها