«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کمپین کتابخوانی در قرنطینه/ سلبریتی‌ها برای بچه‌ها کتاب می‌خوانند

با تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از کودکانی که به دلیل وضعیت نامساعد مالی برای تامین غذای روزانه خود به مدرسه وابسته بودند حالا دچار محرومیت غذایی شده‌اند. در این شرایط گروهی از سلبریتی‌ها تصمیم گرفته‌اند با راه‌اندازی کمپینی به مشکل کودکان در قرنطینه کمک کنند.

کمپین کتابخوانی در قرنطینه/ سلبریتی‌ها برای بچه‌ها کتاب می‌خوانند
کد خبر: 398918
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- بحران پندمی کرونا در طول 2 ماه گذشته زندگی مردم جهان را دستخوش تغییرات بزرگی کرده است. در حالی که حدود چهار میلیارد نفر از جمعیت زمین در قرنطینه به سر می‌برند، بسیاری از شهرهای بزرگ جهان به حالت نیمه‌تعطیل درآمده‌اند.

با تعطیلی مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از کودکان حالا مجبورند به یادگیری در خانه تن دهند. در این میان کودکانی که به دلیل وضعیت نامساعد مالی برای تامین غذای روزانه خود به مدرسه وابسته بودند حالا دچار محرومیت غذایی شده‌اند. در این شرایط گروهی از سلبریتی‌ها تصمیم گرفته‌اند با راه‌اندازی کمپینی به هر 2 مشکل کودکان در قرنطینه کمک کنند.

کمپین کتابخوانی در قرنطینه

ایمی آدامز و جنیفر گارنر

ایمی آدامز و جنیفر گارنر

جنیفر گارنر و ایمی آدامز 2 هنرپیشه آمریکایی با همکاری موسسه‌های (save the children) و (No kid hungry) به کمک کودکان در قرنطینه رفته‌اند.

این 2 موسسه تلاش می‌کنند غذا و شرایط لازم را برای رشد کودکان در سراسر جهان فراهم کنند.

گارنر و آدامز در توضیح هدف این کمپین طی ویدئویی که در خانه ضبط کرده‌اند می‌گویند: «میلیون‌ها کودک برای دریافت وعده غذای مناسب در روز نیاز به رفتن به مدرسه دارند. با بسته شدن مدارس حالا این کودکان در شرایط اپیدمی کرونا در خطر مضاعف هستند.»

این هنرمندان سعی کرده‌اند داستان‌های مورد علاقه کودکان را با صدای خودشان بخوانند و آن را روی سایت save with story قرار دهند. در کنار آنان هنرمندان دیگری هم هستند که به مرور به کمپین اضافه شده‌اند و داوطلبانه در این امر خیر مشارکت می‌کنند. گارنر می گوید: «در ابتدا ایده ما این بود که با خواندن داستان بچه‌ها و والدینی را که در خانه گیر افتاده‌اند و مجبورند شرایط قرنطینه را در این دوران تحمل کنند سرگرم کنیم.»

جنیفر گارنر

جنیفر گارنر در برنامه save the children

شنیدن داستان‌های مورد علاقه کودکان با صدای هنرمندان محبوب می‌تواند برایشان جذاب باشد. در مقابل والدین این بچه‌ها به موسسه No kid hungry پول واریز می‌کنند تا برای کودکانی که نیاز دارند وعده‌های غذایی مهیا کنند.

همراهی دیگر هنرمندان با کمپین کتابخوانی برای کودکان

تا به حال هنرمندانی همچون جیمی فالن، کامیلا کابلو، ریس ویترسپون و... برای بچه‌ها به صورت آنلاین کتاب خوانده‌اند.

اخیراً الن دی‌جنرس مجری معروف هم به این کمپین پیوسته است. ویدئوی اعلام مشارکت هر کدام از این هنرمندان در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی هزاران بیننده داشته، ویدئوهایی که هر یک از این افراد در قرنطینه ضبط کرده‌اند. این کمپین به تدریج به کشورهای دیگر هم راه پیدا کرده و بسیاری از هنرمندان با خواندن کتاب برای کودکان مشغول جمع‌آوری پول برای کودکان نیازمند هستند.

هنرمندان دیگری هم هستند که به صورت انفرادی در شبکه‌های اجتماعی خود مشغول کتاب خواندن برای کودکان و بزرگسالان و جمع‌آوری کمک‌های خیریه هستند.

به نظر می‌رسد در شرایطی که پاندمی کرونا جهان را فرا گرفته و زندگی میلیاردها نفر را تحت تاثیر قرار داده است، مردم در سراسر جهان می‌کوشند تا همچنان همبستگی خود را حفظ کنند و کسانی را که در این شرایط بیش از دیگران نیازمند کمک هستند فراموش نکنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها