کد خبر: 398929
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۰۸:۲۵:۲۸
| |

کلیه مسابقات جهانی پارتیراندازی تا شش ماه آینده لغو شدند

رئیس انجمن پاراتیراندازی گفت: هر چند تا شش ماه آینده کلیه مسابقات جهانی تیراندازی معلولان از سوی فدراسیون جهانی لغو شده اما ورزشکاران در منزل زیر نظر مربیان خود پیگیر تمرینات خود هستند تا شرایط برگزاری اردوها دوباره فراهم شود.

کلیه مسابقات جهانی پارتیراندازی تا شش ماه آینده لغو شدند
کد خبر: 398929
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۰۸:۲۵:۲۸

اعتمادآنلاین| جلیل کوهپایه‌زاده اظهار کرد: متأسفانه از زمان شیوع ویروس کرونا تا امروز اردوهای تیراندازان معلول تعطیل شده و مشخص نیست تعطیلی اردوها تا چه زمانی ادامه داشته باشد. ما برای جلوگیری از افت آمادگی ورزشکاران سعی کردیم تمرینات‌شان را توسط مربیان از منازل به آن‌ها ارائه دهیم تا با انجام تمرینات خود مانع افت آمادگی آن‌ها شویم.

وی گفت: در حال حاضر که شرایط برگزاری اردوهای حضوری برای تمام ورزشکاران وجود ندارد چاره‌ای نداریم تا تمرینات را ورزشکاران در منازل خود پیگیری کنند تا ببینیم شرایط مملکت از نظر این بیماری به کجا خواهد رسید. در حال حاضر نیز پیش‌بینی هیچ برنامه‌ای منطقی به نظر نمی‌رسد و حفظ سلامتی ورزشکاران، مربیان و کادر فنی در اولویت اول قرار دارد.

رئیس انجمن پاراتیراندازی پیرامون این پرسش که آیا برای امسال برنامه خاصی برای ورزشکاران تیرانداز معلول پیش‌بینی شده است یا خیر؟ خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در دنیا در حال حاضر کلیه مسابقات رشته تیراندازی تا شش ماه آینده از سوی فدراسیون جهانی لغو شده و ما نمی‌توانیم هیچ برنامه‌ای را تا زمانی که شرایط به حالت عادی برگردد برای ورزشکاران تیرانداز معلول داشته باشیم. البته رشته تیراندازی چون همانند سایر رشته‌ها نیاز به سالن خاص و زمین چمن ندارد ما به ورزشکاران حرفه‌ای خود این مسئله را گوشزد کردیم که تمرینات خود را به طور مداوم در منزل پیگیری کنند تا ببینیم در آینده چه زمانی امکان شرایط برگزاری اردوها دوباره فراهم خواهد شد.

وی پیرامون این پرسش که آیا تعویق بازی‌های پارالمپیک به نفع ورزشکاران تیرانداز بود یا خیر، خاطر نشان کرد: ورزشکاران ما در اوج آمادگی بودند و ما خود را برای مسابقات پارالمپیک 2020 آماده کرده بودیم. به هر صورت تعویق بازی‌های پارالمپیک خاص تمام ورزشکاران دنیا است و شاید مصلحت بر این است که برای یک سال آینده تیراندازان خود را با شرایط بهتری برای این بازی‌ها آماده کنیم.

کوهپایه‌زاده در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر همچنان با مشکل فشنگ مواجه هستید یا خیر، تصریح کرد:‌ آنچه مسلم است ما در ساچمه هیچ مشکلی نداریم و فشنگ را نیز تا بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو فراهم کرده بودیم. البته در حال حاضر چون تیراندازان تمرینات خود را در منازل پیگیری می‌کنند نیازی به فشنگ جنگی نیست و تا پارالمپیک 2021 یک سال فرصت داریم تا بتوانیم فشنگ‌های لازم را برای ورزشکاران تأمین کنیم. بنابراین بعد از فروکش این بیماری سعی می‌کنیم تجهیزات لازم را برای تیراندازان آماده کنیم تا برای ادامه تمرینات خود با مشکل فشنگ مواجه نشوند.

رئیس انجمن پاراتیراندازی در پایان گفت: چون ما در حال حاضر سهمیه‌های خود را کسب کردیم دغدغه‌ای برای کسب سهمیه نداریم و بعد از اینکه شرایط به حالت عادی برگشت تمرکز خود را تنها برای آمادگی ورزشکاران خود معطوف خواهیم کرد تا بتوانیم با آمادگی بهتر در پارالمپیک 2021 توکیو شرکت کنیم و مدال‌های بیشتری را در رشته تیراندازی به خود اختصاص دهیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها