کد خبر: 398971
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۰۹:۳۸:۰۰
| |

در پی موافقت وزرای دارایی اتحادیه اروپا:

طرح نجات نیم تریلیون یورویی اتحادیه اروپا برای مقابله با کرونا عملی می شود

وزرای دارایی اتحادیه اروپا با طرح نجات نیم تریلیون یورویی به منظور حمایت از اقتصادهای تاثیر گرفته از کروناویروس در کشورهایشان موافقت کردند.

طرح نجات نیم تریلیون یورویی اتحادیه اروپا برای مقابله با کرونا عملی می شود
کد خبر: 398971
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۰۹:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| این طرح در حالی از سوی وزرای دارایی این اتحادیه مورد موافقت قرار گرفت که سوال درباره چگونگی احیای اقتصادی در این بلوک که با یک رکود شدید روبروست، همچنان پابرجاست.

این توافق پس از آن به دست آمد که آلمان به همراه فرانسه برای پایان دادن به مخالفت‌های دولت هلند درباره انضمام شرایط اقتصادی به اعتبار اضطراری برای دولت‌هایی که اقتصادشان با این ویروس صدمه دیده، از اختیارتشان استفاده کردند و به ایتالیا نیز اطمینان دادند که این بلوک همبستگی خود را با این کشور نشان می‌دهد.

اما در این توافق به استفاده از یک بدهی مشترک برای احیای امور مالی کشورهای عضو اتحادیه اروپا اشاره‌ای نشده؛ مساله‌ای که ایتالیا، فرانسه و اسپانیا به شدت به دنبال آن بودند اما از سوی آلمان، هلند، فنلاند و اتریش با مخالفت همراه بود.

برونو لو مر، وزیر دارایی فرانسه با استقبال از این طرح گفت: اروپا نشان داد که می‌تواند در چنین بحرانی سربلند بیرون بیاید.

روز پنجشنبه، جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا هشدار داد که موجودیت اتحادیه اروپا در معرض تهدید است اگرکه این اتحادیه نتواند در کنار یکدیگر به مقابله با پاندمی کووید-19 بپردازد.

طی چندین هفته کشورهای عضو اتحادیه اروپا با تشکیل یک جبهه متحد برای مقابله با این پاندمی دچار مشکل بوده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها