کد خبر: 399001
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۱۰:۵۷:۳۳
| |

وزارت آموزش و پرورش:

امنیت شبکه «شاد» تضمین شد/ 5 شرط آموزش وپرورش برای پیام‌رسان‌ها

وزارت آموزش و پرورش از 5 پیش‌شرط برای حضور پیام‌رسان‌ها در شبکه اجتماعی شاد خبر داد و تأکید کرد که امنیت این شبکه توسط تیم فنی دانشگاه شریف تضمین شده است.

امنیت شبکه «شاد» تضمین شد/ 5 شرط آموزش وپرورش برای پیام‌رسان‌ها
کد خبر: 399001
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۱۰:۵۷:۳۳

اعتمادآنلاین| طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش فعالیت شبکه اجتماعی دانش آموزی "شاد" از روز "پنجشنبه 21 فروردین 99" آغاز شد و در فاز نخست مدیران، معلمان و دانش آموزان دوره ابتدایی وارد این شبکه اجتماعی می‌شوند.

ورود مدیران، دببران، هنرآموزان و دانش آموزان دوره متوسطه دوم مطابق بخشنامه معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اطلاع رسانی خواهد شد.

پیش از این قرار بود، شبکه اجتماعی دانش‌آموزان "شاد" با حضور 5 پیام‌رسان، سروش، آی‌گپ، بله، گپ و روبیکا که توسط مدیر مدرسه انتخاب می‌شود، فعال شود اما هم‌اکنون خبری از حضور پیام‌رسان‌ها نیست و آموزش وپرورش در اطلاعیه روز گذشته خود اعلام کرد با پیگیری‌های مستمر وزیر آموزش و پرورش و همکاری وزارت ارتباطات، دبیرخانه شورای‌عالی فضای مجازی، مساعدت دانشگاه صنعتی شریف و تلاش شبانه‌روزی تیم فنی، اجرایی و حقوقی پلت‌فرم اختصاصی آموزش و پرورش به‌نام SHADAP با مالکیت و مدیریت وزارت متبوع، در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است.

همچنین درباره شبکه اجتماعی دانش‌آموزی شاد آمده است:

پس از تعطیلی مدارس و کلاسها و به منظور استقرار شبکه اجتماعی دانش آموزی، راه‌اندازی این شبکه با هدف استمرار جریان یادگیری و با رویکرد مشارکت پیام رسانهای داخلی دارای مجوز فعالیت از شورای عالی مجازی دنبال شد.

5 شرط آموزش و پرورش برای همکاری با پیام‌رسان‌ها

وزارت آموزش وپرورش برای همکاری پنج پیش شرط زیر را مطرح کرد:

1- محیطی اختصاصی و ایمن برای حضور معلمان و دانش آموزان تحویل دهند.

2- گواهی سطح خدمات فنی( SLA) مورد نظر آموزش و پرورش را امضا کنند.

3- اسناد معتبر بانکی برای ضمانت تعهدات خدمات و جرائم تاخیر یا قصور در ارائه خدمات را تحویل دهند.

4- اجازه تست های فنی و اجرایی مختلف را به تیم فنی وزارت بدهند.

5- از انتشار مطالب مجرمانه، مبتذل یا نامناسب و هرگونه تبلیغات جلوگیری کنند.

نظر به ضرورت برقراری سریع رابطه معلم و دانش آموز در محیطی مطمئن و ارائه آموزش و طولانی شدن فرآیند کسب اطمینان از تامین پیش شرط های اعلام شده برای همکاری با پیام رسانها، در گام نخست ایجاد محیط اختصاصی، با مدیریت و مالکیت وزارت آموزش وپرورش در دستور کار قرار گرفت و با هماهنگی اپراتور اول و تلاش شبانه روزی جمع زیادی از متخصصین در گام اول پلت فرم اختصاصی آموزش و پرورش با نام جدید و اختصاری شاد (شبکه آموزش دانش آموزی) ایجاد و در مرحله بهره برداری قرار گرفته است.

اینک بدون بسته شدن فرصت همکاری دیگر علاقمندان به مشارکت در آموزش الکترونیک، این شبکه به حول قوه الهی از امروز عملیاتی شد.

ویژگی های منحصر به فرد این شبکه عبارتند از:

1- این شبکه متعلق به آموزش و پرورش و تحت مالکیت و مدیریت این وزارتخانه است. امنیت آن از جنبه های اخلاقی، حفظ داده‌ها، اطلاعات و محتواهای تولید شده بسیار بالاتر است.

2- کیفیت این شبکه از حیث سرعت نقل و انتقال داده‌ها در حد شبکه‌های اجتماعی خارجی ولی بسیار ارزانتر از آنهاست.

3- پایداری این شبکه و پشتیبانی رایگان از آن در راستای مسئولیت اجتماعی اپراتور اول بمدت 15 سال توسط این اپراتور تضمین شده است.

4- این شبکه قابلیت اتصال نامحدود نرم افزارهای کاربردی دیگر که توسط آموزش و پرورش و یا بخش خصوصی تولید می‌شود را دارد.

5- اطلاعات معلمان و دانش‌آموزان در این شبکه کاملا محفوظ بوده و امنیت اطلاعات آن توسط تیم فنی دانشگاه شریف تضمین شده است.

وزارت آموزش و پرورش از تهدیدی که با شیوع ویروس کرونا در حوزه سلامت مردم و دانش آموزان ایجاد شده بود، بزرگترین فرصت توسعه یادگیری های الکترونیکی را ایجاد و روز میلاد خجسته قائم آل محمد (عج) به نفع عدالت آموزشی بهره برداری کرد.

وزارت آموزش و پرورش از هرگونه نوآوری و اتصال نرم افزارهای توسعه داده شده توسط بخش خصوصی و علی‌الخصوص معلمان و دانش‌آموزان عزیز و خلاق استقبال می‌کند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها