کد خبر: 399013
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۱۱:۳۶:۵۷
| |

یک داروی احتمالی از گسترش کرونا در بدن جلوگیری می‌کند

یک شرکت داروسازی چندملیتی اعلام کرده در سه ماهه سوم 2020 آزمایش‌های بالینی یک داروی بالقوه برای درمان ویروس کرونا را آغاز می‌کند.

یک داروی احتمالی از گسترش کرونا در بدن جلوگیری می‌کند
کد خبر: 399013
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۱۱:۳۶:۵۷

اعتمادآنلاین| شرکت داروسازی چندملیتی Pfizer ، دارویی برای درمان ویروس کرونا شناسایی کرده است. به گفته مایکل دولستن مدیر ارشد بخش علمی این شرکت، آزمایش‌های پیش بالینی این داروی بالقوه تاکنون نتایج موفقی داشته است. این دارو با گسترش ویروس در بدن انسان مقابله می کند.

Pfizer ابتدا تصمیم داشت آزمایش‌های بالینی این دارو را در پایان 2020 انجام دهد. اما اکنون امیدوار است در سه ماهه سوم سال جاری میلادی (آگوست یا سپتامبر)این آزمایش را آغاز کند. به عبارت دیگر آزمایش‌های بالینی داروی مذکور تا چند ماه دیگر شروع می‌شوند.

همچنین این شرکت نیویورکی اعلام کرده مشغول جمع آوری اطلاعات جدید درباره یک آنتی‌بیوتیک قدیمی به نام «آزیترومایسین» است تا به تحقیقات پژوهشگران برای بررسی یک درمان بالقوه کووید19 کمک کند.

در کنار آن محققان Pfizer مشغول انجام مطالعاتی روی قرصXeljanz به عنوان یک درمان بالقوه برای بیماران بستری شده در بیمارستان هستند. این قرص برای درمان آرتروز تجویز می شود.

همچنین این شرکت در تحقیقی جداگانه، با همکاری شرکت آلمانی BioNTcech مشغول توسعه یک واکسن برای کووید 19 است. دو شرکت ماه گذشته همکاری خود را اعلام کرده اند و تا پایان آوریل واکسن تولیدی را روی انسان آزمایش می کنند.

منبع: َمهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها