وزیر انرژی عربستان:

اجرای توافق کاهش 10 میلیون بشکه‌ای اوپک پلاس به پیوستن مکزیک بستگی دارد

وزیر انرژی عربستان امروز اعلام کرد: نهایی شدن طرح اوپک پلاس برای کاهش 10 میلیون بشکه‌ای عرضه روزانه نفت به بازار جهانی بستگی به پیوستن مکزیک برای پایین آوردن عرضه دارد.

اجرای توافق کاهش 10 میلیون بشکه‌ای اوپک پلاس به پیوستن مکزیک بستگی دارد
کد خبر: 399037
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۱۲:۳۰:۰۷

اعتمادآنلاین| عبدالعزیز بن سلمان، پسر پادشاه عربستان و وزیر انرژی این کشور، طی تماسی تلفنی اعلام کرد: نهایی شدن اجرای توافق روز گذشته اوپک پلاس برای پایین آوردن 10 میلیون بشکه‌ای عرضه روزانه نفت به بازار جهانی به پیوستن مکزیک برای پایین آوردن عرضه نفت بستگی دارد.

روز گذشته اوپک، روسیه و دیگر متحدان نفتی آنها که به گروه اوپک پلاس مشهور شده‌اند تصمیم گرفتند که عرضه نفت به بازار جهانی را بیش از 20 درصد کاهش دهند. حالا این گروه اعلام کرده‌اند که نهایی شدن این تصمیم به این بستگی دارد که مکزیک هم به طرح پایین آوردن عرضه بپیوندد. این در حالی است که مکزیک از پایین آوردن عرضه نفت به بازار جهانی به میزانی که از این کشور خواسته شده بود عقب نشینی کرده است.

قرار است امروز وزرای انرژی کشورهای تولید کننده عمده نفت بازار جهانی به گفت و گوها در این زمینه ادامه دهند.

تقاضای نفت در بازار جهانی 30 میلیون بشکه در روز کاهش یافته که دلیل اصلی آن تعطیل شدن بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی، زمین گیر شدن بخش قابل توجهی از ناوگان حمل و نقل هوایی جهانی و هم چنین افت شدید تقاضا برای سوخت خودرو بوده است.

امروز عربستان به صورت ویدئو کنفرانس میزبان نشست وزرای انرژی کشورهای گروه 20 خواهد بود.

وزیر انرژی عربستان در پاسخ به این سوال که آیا برزیل، کانادا و آمریکا به طرح کاهش عرضه نفت به بازار جهانی اوپک پلاس می‌پیوندند یا خیر گفت: آنها هم به نوبه خود و با رویکرد خود این طرح را اجرایی می‌کنند و ما وظیفه نداریم که به دیگران دیکته کنیم که چه کار باید بکنند.

عبدالعزیز بن سلمان گفت که انتظار دارد دیگر تولید کنندگان نفت جهان هم به طرح کاهش بپیوندند تا ثبات به بازار جهانی نفت باز گردد.

منابع آگاه می‌گویند: در کنار کاهش 10 میلیون بشکه‌ای عرضه نفت توسط اوپک پلاس انتظار می‌رود 5 میلیون بشکه روزانه دیگر از عرضه نفت به بازار جهانی توسط دیگر کشورهای نفتی کاسته شود.

وزیر انرژی عربستان تأکید کرد: در صورتی که مکزیک به این توافق بپیوندد، 11.3 میلیون بشکه روزانه به صورت واقعی از عرضه به بازار کاسته خواهد شد.

سهم عربستان از این حجم کاهش عرضه 3.8 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها