کد خبر: 399097
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۱۵:۵۹:۰۹
| |

کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر:

تمرکز هلال‌احمر بر هدایت کمک‌های مردمی برای آسیب‌دیدگان از کرونا

رئیس جمعیت هلال احمر از تمرکز ویژه این نهاد برای هدایت کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی جهت حمایت از اقشار آسیب دیده از بحران کرونا خبر داد.

تمرکز هلال‌احمر بر هدایت کمک‌های مردمی برای آسیب‌دیدگان از کرونا
کد خبر: 399097
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ۱۵:۵۹:۰۹

اعتمادآنلاین| کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اهتمام ویژه جمعیت هلال احمر به ساماندهی کمک های مردمی از ابتدای بحران کرونا تاکید کرد: این جمعیت بر اساس قانون مدیریت بحران کشور نهاد متولی ساماندهی مشارکت های مردمی در بحران ها محسوب می شود و از همان ابتدای شروع بحران کرونا با هماهنگی موسسات خیریه و عام المنفعه و صدور مجوز برای 27 نهاد مردمی دیگر بصورت جدی وارد این عرصه شد.

وی از کمک 220میلیارد ریالی مردم به جمعیت هلال احمر تاکنون خبر داد و اضافه کرد: نخستین مرحله از کمک های مردمی به دلیل ذات بحران کرونا به تامین وسایل بهداشتی و ضروری برای نقاط محروم و حاشیه ای اختصاص یافت و علاوه بر آن 500 هزار نفر از بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی نیز تحت پوشش ارائه اقلام ضروری بهداشتی قرار گرفتند.


رییس جمعیت هلال احمر ادامه داد: جمعیت هلال احمر در مرحله دوم برای کمک به تامین برخی از اقلام ضروری برای بیماران کرونایی در بیمارستان ها اقدام به کمک برای تهیه دستگاههای ونتیلاتور(کمک تنفسی) کرد که در این مرحله نیز حدود صد دستگاه به ارزش تقریبی 160 میلیارد ریال مورد تعهد قرار گرفت که از این میزان تاکنون 52 دستگاه با کمک خیران و مشارکت های مردمی تامین شده است.


همتی مرحله سوم ساماندهی مشارکت های مردمی را اقدام برای کمک های معیشتی به خانواده های آسیب دیده از بحران کرونا اعلام و تاکید کرد: تعداد زیادی از مردم از این بحران آسیب های اقتصادی دیده اند و جمعیت هلال احمر بنا دارد تا در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری بخشی از آنها را که تحت پوشش نهادهای حمایتی دیگر از قبیل کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیستند، مورد حمایت قرار دهد.


وی افزود: با توجه به فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری جمعیت هلال احمر همه ظرفیت های درونی و بیرونی را فعال کرده تا بااستفاده از منابع داخلی و کمک های مردمی چه در داخل و چه خارج از کشور بتواند بخشی از آسیب های معیشتی مردم نیازمند را جبران نماید. به همین منظور پویشی جدید از سوی این نهاد با همکاری موسسات خیریه و همه گروههای مرجع بزودی آغاز بکار می کند.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.


اصول هفتگانه نهضت صلیب سرخ و هلال احمر شامل بی غرضی Impartiality، بی طرفی Neutrality، استقلال Independence، خدمت داوطلبانه Voluntary Services، بشردوستی Humanity، یگانگیUnity و جهانشمولی Universality است.


جمعیت هلال احمر در حال حاضر در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه تولید محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.


همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران نیز با محوریت جمعیت هلال احمر فعالیت می کند.
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از 90 سال در خدمت رسانی به مردم ایران و جهان، از بدو تاسیس خود تا به حال در مسیر اهداف انسان دوستانه و اصول هفتگانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت کرده است.


جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، اکنون دارای 14 مرکز درمانی فعال در 14 کشور دنیا است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها