مسعودی‌فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهریستی:

خشونت خانگی در ایام شیوع کرونا افزایش معناداری نداشته است/ کودک همسری و کودک آزاری را به 123 گزارش دهید

معاون امور اجتماعی سازمان بهریستی گفت: طبق آمارها خشونت خانگی شامل موارد کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری نسبت به گذشته و قبل از ایام کرونا و قرنطینه خانگی تفاوت معناداری نداشته است.

خشونت خانگی در ایام شیوع کرونا افزایش معناداری نداشته است/ کودک همسری و کودک آزاری را به 123 گزارش دهید
کد خبر: 399148
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۰۹:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «حبیب‌الله مسعودی‌فرید» معاون امور اجتماعی سازمان بهریستی با اشاره به ارسال پیامک سازمان بهزیستی مبنی بر گزارش خشونت خانگی، کودک‌آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری به سامانه 123 اورژانس اجتماعی گفت: از روز گذشته این پیامک برای همه هموطنان ارسال شده است و تلاش کردیم تا خطوط 123 اورژانس اجتماعی را برای این منظور تقویت کنیم و از همکاران بیشتری در این زمینه کمک بگیریم تا به تماس‌های مردم راحت پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: عمده تماس روز گذشته نیز درخصوص چگونگی فعالیت این خطوط بود و با افزایش خشونت در روز گذشته مواجه نبودیم، البته به صورت روزانه آمارها استخراج شده و با مدت مشابه سال قبل مقایسه می‌شود تا ببینیم که آیا با افزایش خشونت خانگی در این ایام مواجه بوده‌ایم یا خیر.

معاون امور اجتماعی سازمان بهریستی در پاسخ به این سوال که آیا در این مدت خشونت خانگی نسبت به گذشته افزایش داشته است، ادامه داد: طبق آمارهای ما خشونت خانگی شامل مواردی مانند کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول‌آزاری نسبت به گذشته و قبل از ایام کرونا و قرنطینه خانگی تفاوت معناداری نداشته است. البته موارد روال گذشته را داشته‌ایم، اما با افزایش معنادار مواجه نبوده‌ایم.

فرید تصریح کرد: البته این بحث وجود دارد، در شرایطی که استرس در افراد به دلیل موضوع بیماری کرونا و مسائل اقتصادی که افراد با آن درگیر شده‌اند و تعداد زیادی از مشاغل را تحت تاثیر خود قرار داده است، باید موضوع خشونت خانگی در این شرایط مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

وی با اشاره به سامانه تلفنی مشاوره خاطرنشان کرد: باید اطلاع‌رسانی دقیق انجام شود تا خانواده‌ها چنانچه با مشکلی در این زمینه مواجه شدند با خطوط مشاوره تماس برقرار کرده و مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهریستی یادآور شد: خانواده‌ها در شرایط فعلی بیشتر با کودکان هستند و ممکن است، در این شرایط کودکان بیشتر بی‌حوصله شوند، راهکارهایی در این زمینه در فضای مجازی و رسانه ملی ارائه شده است. پیشنهاد ما هم این است که با کودکان در این شرایط کتاب بخوانیم و اگر شرایط اجازه می‌دهد برای دقایقی با کودکان در محیط‌های خلوت، امن و بدون تردد قدم بزنید یا ورزش کنید و تعامل با کودکان در این ایام بیشتر شود تا کودکان در این شرایط کمتر دچار استرس شوند.

فرید تصریح کرد: ممکن است موارد کودک آزاری که در گذشته و قبل از شیوع کرونا هم داشتیم در حال حاضر نیز برای کودکان بدسرپرست اتفاق بیفتد. اورژانس اجتماعی در این زمینه می‌تواند کمک کند و اگر هموطنان با مورد خشونت خانگی که شامل همه موارد کودک آزاری، همسرآزاری، سالمند آزاری و معلول آزاری است برخورد کردند، حتما با اورژانس اجتماعی یا 123 تماس گرفته و اطلاع دهند. اگر موارد اورژانسی نباشد به سایر خطوط مانند 1480 ارجاع داده می‌شود و اگر موارد اورژانسی باشد، حتما همکاران ما در اورژانس اجتماعی اقدامات لازم را به عمل می‌آورند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها