کد خبر: 399201
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۰:۴۶:۵۰
| |

واکنش وزیر کانادایی به ادعای روسیه

برای کاهش تولید نفت قولی ندادیم!

سیموس اوریگان، وزیر منابع طبیعی کانادا اعلام کرد که کانادا و کشورهای گروه جی 20 در خصوص ضرورت تثبیت قیمت نفت موافقت کردند اما این کشور درباره هیچ گونه کاهش تولید مشخصی قول نداد

برای کاهش تولید نفت قولی ندادیم!
کد خبر: 399201
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ۱۰:۴۶:۵۰

اعتمادآنلاین| .این وزیر کانادایی اظهار کرد که دولت فدرال یک بسته کمک برای فراهم کردن نقدینگی برای بخش نفت و گاز کشور به زودی فراهم خواهد کرد.

کشورهای بزرگ نفتی در کنفرانس ویدیویی روز جمعه گروه جی 20 تلاش کردند پیمان محدودیت عرضه نفت را که قیمت آن از بحران کرونا به شدت آسیب دیده است، نهایی کنند و عربستان سعودی و روسیه بزرگترین سهم را در کاهش تولید برعهده گرفتند و آمریکا هم تمایل غیرمعمولی برای کمک به آنها نشان داد.

ریاض، مسکو و متحدانشان که گروه اوپک پلاس را تشکیل می دهند، روز پنج شنبه طی حدود 10 ساعت مذاکرات فشرده برای کاهش 10 درصد از تولید جهانی توافق کردند و خواستار کاهش پنج درصدی تولید از سوی کشورهای دیگر بودند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیه 24 اظهار کرد که کانادا آماده کاهش تولید به میزان حدود یک میلیون بشکه در روز است.

اما اوریگان در مصاحبه تلفنی به رویترز گفت: من چنین رقمی را پیش از این نشنیده بودم. تبادل آمار تولید در مقطعی انجام خواهد گرفت اما در کنفرانس روز جمعه مطرح نشد. این کنفرانس برای یافتن مکانیزمی برای دستیابی به ثبات قیمت بود و ما هنوز به جایی که باید نرسیده ایم.

ایالت غربی آلبرتا که بزرگترین منطقه تولید نفت کانادا است، در حال حاضر تولیدش را 80 هزار بشکه در روز کاهش داده است. اوریگان خاطرنشان کرد که وی اختیاری برای دادن قول محدودیت عرضه ندارد زیرا این موضوع در اختیار دولتهای محلی است.

منابع دولتی کانادایی اظهار کرده اند که کاهش تقاضا ممکن است باعث شود تولید نفت کانادا 750 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کند.

آرتم آبراموف، مدیر تحقیقات شیل شرکت ریستاد انرژی اظهار کرده که تولید نفت کانادا به دلایل اقتصادی در آوریل بیش از یک میلیون بشکه در روز سقوط خواهد کرد.

کانادا چهارمین تولیدکننده بزرگ نفت در جهان است و در فوریه حدود 4.9 میلیون بشکه در روز نفت استخراج کرد.

بر اساس گزارش رویترز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز جمعه بدون اشاره به این که آیا کشورش تولید نفت را محدود خواهد کرد یا خیر، اظهار کرده بود که تلاشها برای کاهش اشباع عرضه جهانی نفت باید به شکل متمرکز انجام گیرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها