کد خبر: 399313
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

7 پدیده مهمی که برای پساکرونا پیش‌بینی می‌شود

با همه‌گیر شدن ویروس کووید-19 بشر دست به ابتکارات جدیدی برای تعامل با شرایط پیش‌آمده زده است، تعاملی که می‌تواند در آینده نیز برایش راهگشا باشد.

7 پدیده مهمی که برای پساکرونا پیش‌بینی می‌شود
کد خبر: 399313
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| با همه‌گیر شدن ویروس کووید-19 بشر دست به ابتکارات جدیدی برای تعامل با شرایط پیش‌آمده زده است، تعاملی که می‌تواند در آینده نیز برایش راهگشا باشد.

به گزارش اعتمادآنلاین به نقل از «فوربس»، شیوع ویروس کرونا باعث شد دانشمندان برای دوره پساکرونا چند پیش‌بینی مثبت از تحولات فناوری داشته باشند که به تعدادی از آنها می‌پردازیم:

1- افزایش تعامل از طرق گفتاری و دیداری

پساکرونا1

پیش‌بینی‌ها حکایت از آن دارند که در دوره بعد از کوویدـ19 استفاده از صفحات تاچ کاهش می‌یابد و دستگاه‌های دستورپذیر از طریق صدا و حرکات چشم ظهور خواهند کرد.

در دوره شیوع کرونا شاهد هستیم که دستگاه‌های پوز سیار که بدون لمس کارت کار خود را انجام می‌دهند بسیار پرکاربرد شده‌اند.

2- تقویت زیرساخت‌های دیجیتالی

پساکرونا2

شیوع کرونا باعث شد مردم هرچه بیشتر به دورکاری و کار از منزل توجه نشان دهند. همه جهان برای ادامه فعالیت‌های روزمره خود به فکر راه‌حل‌های دیجیتالی افتاده‌اند و این امر تمام فعالیت‌ها از شرکت در جلسات و حضور در کلاس‌های درس گرفته تا تمرینات ورزشی و... را در بر می‌گیرد.

در دوره قرنطینه خانگی فرصتی دست داده تا میزان ظرفیت‌های موجودی را که می‌توانیم از طریق آنها با جهان بعد از کرونا ارتباط برقرار کنیم بررسی کنیم.

دیگر برای حضور در یک نشست نیازی به مسافرت نداریم و مکالمات ویدئویی جایگزین حضور فیزیکی ما در انواع و اقسام جلسات شده است که بعد از این دوره نیز می‌تواند به سبکی برای تعاملات کاری ما تبدیل شود.

3. نظارت بهتر با استفاده از انتقال داده‌ها

پساکرونا3

واقعیت نقل و انتقال گسترده اطلاعات در فضای مجازی که در این دوره بیشتر به آن پی می‌بریم به طور حتم به ما در زمینه نظارت بر بیماری‌های واگیردار از طریق فناوری‌های اینترنت اشیا و انتشار گسترده داده‌ها کمک خواهد کرد.

این اقدام به طور حتم در سایه برنامه‌های حفاظت از داده‌ها و حریم شخصی افراد انجام خواهد گرفت.

4- استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت دارو

پساکرونا4

هرچه در ساخت و توزیع داروی درمان کووید-19 و ویروس‌های دیگری که در آینده شایع خواهند شد سرعت بیشتری به خرج دهیم می‌توانیم این بیماری‌ها را زودتر مهار و کنترل کنیم.

در همین چارچوب، هوش مصنوعی می‌تواند شریک ایده‌آلی برای ما به خصوص در زمینه توسعه ساخت داروها باشد و به عبارتی کامل‌کننده تلاش بشریت در این امر محسوب می‌شود.

5- پزشکی از راه دور

پساکرونا5

به دلیل محدودیت‌های ایجادشده برای رسیدن به بیمارستان‌ها و دیگر مراکز بهداشتی، بسیاری از فعالان در حوزه بهداشت مشاوره‌های خود را از طریق ویدئو انجام می‌دهند.

به جای اینکه به سرعت به فکر رفتن به پزشک یا مرکز درمانی بیفتیم، خدمات درمانی از راه دور می‌توانند بدون نیاز به خروج ما از خانه و حضور در مطب این کار را برای ما تسهیل کنند.

فعالیت راه دور بخش درمانی پیش از شیوع کوویدـ19 چندان گسترده نبود، اما بعد از قرنطینه خانگی و فاصله اجتماعی به شدت در کانون توجه قرار گرفته است.

6- افزایش خریدهای اینترنتی

پساکرونا6

کرونا زیان‌های ویرانگر و بی‌سابقه‌ای برای اقتصاد به بار آورد، دادوستدها از مکان‌های تجاری به اینترنت کوچ کرده و شرکت‌هایی که گزینه‌های مجازی و اینترنتی خود را فعال نکرده‌اند زیان بسیاری دیده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود در دوره پساکرونا یکسری از شرکت‌ها همچنان به دنبال حفظ توان رقابتی خود از طریق ارائه خدمات اینترنتی و فضای مجازی باشند.

در این دوره شاهد بهبود سامانه‌های نقل و انتقال و خدمات ارسال کالا به دلیل افزایش چشمگیر طرفداران خرید از راه دور باشیم.

7- تکیه بیشتر بر روبات‌ها

پساکرونا7

ویروس‌ها نمی‌توانند به روبات‌ها آسیب برسانند، پس می‌توان از این دستگاه‌ها در مراکز مراقبت‌های درمانی استفاده کرد. همچنین می‌توان آنها را در دوران شیوع بیماری در کارخانه‌ها به کار گرفت.

شرکت‌های مختلف امروز در صدد تهیه این نوع روبات‌ها برآمده‌اند تا بتوانند در دوره پساکرونا و در آینده، هر گاه ویروس دیگری شیوع پیدا کرد، به کمک ما بشتابند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها