کد خبر: 399340
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۰۸:۵۳:۱۵
| |

کسر 50 درصدی حقوق بازیکنان در لیگ فوتبال عربستان

باشگاه های عربستانی 50 درصد حقوق بازیکنان را در ماه های که لیگ به خاطر کرونا تعطیل است کم خواهند کرد.

کسر 50 درصدی حقوق بازیکنان در لیگ فوتبال عربستان
کد خبر: 399340
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۰۸:۵۳:۱۵

اعتمادآنلاین| شیوع ویروس کرونا باعث تعطیلی ورزش و فوتبال شده است و همین باعث شده تا زیان زیادی به باشگاه ها وارد شود.

بسیاری از باشگاه‌ها با توجه به تعطیلی فوتبال هیچ منبع درآمدی ندارند و همین باعث شده تا آنها به خاطر ناتوانی در پرداخت حقوق بازیکنان خود در روزها و ماه‌هایی که هیچ منبع درآمدی ندارند در بحران مالی قرار گیرند.

در فوتبال اروپا بسیاری از باشگاه‌ها یا خودشان حقوق بازیکنان را کم کردند و یا اینکه خود بازیکنان پیشنهاد کم کردن حقوق خود را دادند.

باشگاه‌های عربستانی از متمول‌ترین باشگاه‌های آسیایی هستند با این حال آنها هم در این روزهای که فوتبال تعطیل است با بحران مالی مواجه شده‌اند.

طبق اعلام روزنامه الریاضیه، باشگاه‌های عربستانی به این نتیجه رسیده‌اند که 50 درصد از حقوق بازیکنان خود را کم کنند تا بتوانند این بحران مالی را پشت سر بگذارند.

الریاضیه نوشت: قرار است که فردا جلسه‌ای برگزار شود و تصمیم نهایی گرفته شود. دو باشگاه الهلال و الاتحاد پیشنهاد داده‌اند که 50 درصد حقوق بازیکنان کم شود. الشباب هم پیشنهاد داد که فعلا مبلغی به بازیکنان داده شود و بعد از آن هر ماه 50 درصد از حقوق کم شود و به این ترتیب باشگاه ها هر ماه باید مبلغی از قرارداد بازیکنان را پرداخت کنند تا آنها هم به مشکل نخورند.

البته طبق اعلام الریاضیه بعضی از باشگاه هم پیشنهاد داده‌اند که به خاطر اینکه بازیکنانی که مبلغ قرارداد آنها پایین است به مشکل نخورند بهتر است که در ماه‌های مارس، آوریل و می 30 درصد حقوق کم شود و در ماه‌های بعدی در صورت ادامه تعطیلی لیگ این درصد افزایش پیدا کند.

هنوز زمان دقیق برگزاری ادامه لیگ عربستان که به خاطر کرونا تعطیل شده مشخص نیست اما پیش بینی ها حاکی از این است که در آگوست (مرداد) و همزمان با زمان فصل بعد بازی های عقب افتاده هم برگزار خواهند شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها