ثریا آقایی:

برای سهمیه المپیک توکیو دو برابر ریو تلاش کرده‌ام

بدمینتون باز ایران گفت: از نتایجم برای کسب سهمیه المپیک راضی ام هر چند که هنوز کار برای رسیدن به سهمیه سخت است با این حال من امید دارم.

برای سهمیه المپیک توکیو دو برابر ریو تلاش کرده‌ام
کد خبر: 399354
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۰۹:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ثریا آقایی درباره ی وضعیت تمرینی خود برای کسب سهمیه المپیک در شرایط قرنطینه بیان کرد: با توجه به اینکه در خانه هستم سعی می کنم تمرینات بدنسازی انجام دهم تا خودم را آماده نگه دارم. تمرین با توپ هم کم و بیش در حیاط خانه انجام می دهم اما خب تمرین در خانه سخت است. از طرفی تمام دنیا درگیر چنین مسئله ای است.

آقایی در پاسخ به این پرسش که فکر می کند در این مدت افت زیادی داشته است یا خیر، تاکید کرد: من از جهاتی به این مسئله که فعلا مسابقه ندارم مثبت نگاه می کنم و به نظرم فرصتی شد تا استراحت داشته باشم. مدت زیادی در مسابقات بودم و بحث حضور در مسابقه و انجام کارهای مربوط به آن و همچنین استرس نتیجه، فشار زیادی به من وارد کرده بود اما اکنون فرصتی پیدا کردم تا خودم را از لحاظ روحی و ذهنی بازسازی کنم. در این مدت هم تلاش کردم خیلی افت نکنم اما خب طبیعتا همه ورزشکاران مقداری افت داشته اند اما به گونه ای نیست که برگشت دوباره ما به مسابقات و تمرینات حرفه ای مشکل باشد. من قبلا به دلیل جراحی زانو تجربه دوری از مسابقات و تمرین را دارم و می دانم چگونه می توان برگشت هرچند که الان راحت تر از زمانی است که عمل کرده بودم.

بانوی بدمینتون باز ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه تاکنون از عملکرد خود برای کسب سهمیه المپیک راضی بوده است یا خیر، تصریح کرد: به نظرم خودم نسبت به چهارسال پیش که برای کسب سهمیه المپیک ریو تلاش می کردم، نتایج بهتری گرفته ام و نتایجم در سال 98 خوب بوده است. اما از طرفی تعداد نفرات بیشتری نسبت به چهار سال پیش برای کسب سهمیه المپیک توکیو تلاش می‌کنند و قطعا کار سخت‌تر است.

او افزود: با توجه به برنامه‌ریزی که فدراسیون داشت و مسابقاتی که رفتم از عملکردم راضی هستم اما هنوز احتیاج دارم چند امتیاز خوب بگیرم. در این میان بدشانسی کوچکی هم آوردم و از آنجا که ایران زودتر از کشورهای دیگر درگیر ویروس کرونا شد بنابراین من 2-3 مسابقه زودتر از بقیه بازیکنان، تورنمنت ها را از دست دادم. امیدوارم با شروع مجدد مسابقات بتوانم جبران کنم. البته کار سخت است اما امید دارم چون دوبرابر چهارسال پیش تلاش کرده‌ام. در این 5-6 سال اخیر به چیزی جز تمرین و مسابقه فکر نکرده‌ام و تمام تمرکزم روی این مسئله بود. امیدوارم بتوانم در نهایت سهمیه را بگیرم.

آقایی در مورد اینکه چند مسابقه دیگر احتیاج دارد تا مشخص شود که می تواند سهمیه را بگیرد یا خیر، گفت: به طور قطعی نمی‌توان گفت، چون برای کسب سهمیه المپیک ریو، در مسابقه آخر جای دو بازیکن دختر عوض شد. من در حال حاضر رزرو سه المپیک هستم و به این بستگی دارد در مسابقات پیشرو چه امتیازی بگیرم.

بانوی بدمینتون باز ایران در مورد افزایش قیمت ارز و سخت بودن تامین مخارج حضور در مسابقات بین المللی نیز گفت: واقعا شرایط نسبت به چهارسال پیش سخت تر است اما فدراسیون هم تا جایی که امکانش بود حمایت کرد چون برای جامعه بدمینتون خیلی مهم است سهمیه المپیک داشته باشد. فدراسیون هم واقعا حمایت می کند تا این سهمیه به دست بیاید و باید از مسئولان فدراسیون تشکر کنم که در این راه من را حمایت می کنند.

او در پاسخ به این پرسش که حضور در شرایط قرنطینه سخت نیست، تاکید کرد: سختی هایی دارد اما من آدم صبوری هستم و خیلی اذیت نشدم. سعی کردم از این فرصت استفاده کنم و کارهای عقب افتاده ام را انجام دهم و از لحاظ ذهنی نیز بازسازی شوم. همچنین فرصتی شد که در کنار خانواده باشم چون مدت زیادی بود که در مسابقات و تمرین بودم و فرصت این نبود در کنار خانواده ام باشم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها