در پاسخ به تهدید ترامپ؛

نتانیاهو تمامی پروازها از آمریکا را تعلیق کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تمامی پروازها از آمریکا به سرزمین‌های اشغالی را به حالت تعلیق درآورد؛ این تصمیم یک روز پس از آن اتخاذ شد که رئیس جمهور آمریکا در حکمی اعلام کرد که واشنگتن دولت‌هایی را که از پذیرش شهروندانشان از آمریکا امتناع می‌کنند تحریم خواهد کرد.

نتانیاهو تمامی پروازها از آمریکا را تعلیق کرد
کد خبر: 399366
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۰۹:۵۳:۰۶

اعتمادآنلاین| بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور داد تمامی پروازها از آمریکا و سایر پروازهای تجاری به سرزمین‌های اشغالی به حالت تعلیق درآیند تا زمانی که تمامی مسافران ورودی به سرزمین‌های اشغالی بتوانند توسط «فرماندهی جبهه داخلی» به هتل‌هایی که از سوی دولت برای قرنطینه در نظر گرفته شده‌، منتقل شوند و 14 روز را در آنجا سپری کنند.


بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی دفتر نتانیاهو، پروازهایی که قبلا به مقصد اسرائیل در نظر گرفته شده‌اند اجازه فرود دارند اما تازمانی که راه‌حلی برای این موضوع حاصل نشود، هیچ پرواز جدیدی اجازه فرود در سرزمین‌های اشغالی را نخواهد داشت.


در این بیانیه رسمی آمده است:‌ بنیامین نتانیاهو با وزیر حمل و نقل تماس گرفت و در نتیجه گفت‌وگوها تصمیم گرفت تا تمامی پروازها از آمریکا و سایر پروازهای تجاری متوقف شوند تا زمانی که کابینه بتواند جلسه‌ای تشکیل داده و مشخص کند تمامی اشخاصی که از خارج بازمی‌گردند باید در هتل‌های تعیین شده تحت مسئولیت وزارت جنگ قرنطینه شوند.


این اقدام پس از آن اتخاذ شد که یک پرواز آمریکایی از نیویورک علی‌رغم قرنطینه صبح روز شنبه وارد فرودگاه بین‌المللی بن گوریون شد.


به حدود 80 تن از مسافران این پرواز اجازه داده شد تا بدون بررسی احتیاطی درجه حرارت بدنشان و بدون پرسیدن سوالی درباره وضعیت سلامتی‌شان و اینکه کجا بوده‌اند، فرودگاه را ترک کنند.تنها هفت تن از مسافران این پرواز طبق دستور هفته گذشته نتانیاهو به هتل‌های تعیین شده برای قرنطینه منتقل شدند.


یکی از مقامات وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی گفت: ادامه ورود پروازها از نیویورک و ناکامی در انتقال تمامی مسافران به قرنطینه سهل‌انگاری و غفلت است.


تصمیم نتانیاهو پس از آن اتخاذ شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حکمی اعلام کرد که واشنگتن بر دولت‌هایی که از قبول شهروندانشان که از آمریکا می‌آیند امتناع می‌کنند یا بی دلیل در آن تعلل می‌کنند، تحریم‌هایی اعمال خواهد کرد.


ترامپ در این حکم گفت: ‌آنهایی که در دوران کنونی پاندمی کرونا از پذیرش شهروندان، اشخاص، اتباع یا ساکنین خود از آمریکا امتناع می‌کنند یا بی‌دلیل در آن تعلل می‌کنند، خطر سلامتی عمومی غیرقابل قبولی را برای آمریکایی‌ها به وجود می‌آورند. آمریکا باید قادر باشد تا اتباع خارجی را که قوانین آمریکا را نقض می‌کنند به وطن خود بازگرداند.


ترامپ تاکید کرد که او یکی از متحدان نزدیک رهبری کنونی اسرائیل است اما دستورش به وزیر امور خارجه آمریکا این قدرت و اختیار را می‌دهد تا بر همه دولت‌هایی که سفر از آمریکا را محدود می‌کنند و مانع ورود شهروندان می‌شوند، تحریم‌هایی را اعمال کند.


بر اساس آمار «مرکز اطلاعات ملی کرونا»، حدود یک سوم از مبتلایان به ویروس کرونا در سرزمین‌های اشغالی افرادی هستند که از خارج از کشور بازگشته‌اند و بسیاری از آنها از نیویورک آمده‌اند.


کشورهای سراسر جهان محدودیت‌های سفری را برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها