رئیس تعلیقی بی‌خیال وزنه برداری نمی‌شود/ درخواست از هیات اجرایی IWF برای اخراج آیان

از هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری درخواست شد تا در مورد اخراج تاماش آیان تصمیم بگیرند.

رئیس تعلیقی بی‌خیال وزنه برداری نمی‌شود/ درخواست از هیات اجرایی IWF برای اخراج آیان
کد خبر: 399401
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۱:۲۹:۳۲

اعتمادآنلاین| تاماش آیان رئیس تعلیقی و کنار گذاشته شده فدراسیون جهانی وزنه برداری، تشکیلات IWF را رها نمی کند. از همین رو از هیات اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری (IWF) درخواست شد تا تصمیم به اخراج تاماش آیان رئیس قدیمی این فدراسیون بگیرد که از سال 1976 در وزنه‌برداری حضور داشته است.

در نامه‌ای توسط یکی از اعضای هیات اجرایی که به شبکه تلویزیونی ARD ارسال شده، گفته می‌شود تاماش آیان دیگر مناسب ریاست IWF یا عضویت در هیات رئیسه نیست. این مقام 81 ساله مجارستانی از سال 2000 رئیس فدراسیون جهانی و پیش از این به مدت 24 سال دبیرکل بوده است.

پاپاندرآ رئیس موقت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در این باره به insidethegames گفت از انتشار نامه در شبکه ARD بسیار ناراحت است. وی در این باره اظهار داشت: امیدوارم آسیب‌های ورزشی ما جبران شود چرا که هدف اصلی من بازگرداندن آبرو و شهرت این فدراسیون است.

به منظور رسیدگی به اتهامات مطرح شده در خصوص آیان، وی به مدت 90 روز تعلیق شد. مدت تعلیق او در تاریخ 22 آوریل به پایان می‌رسد اما با تصمیم هیات اجرایی تا ژوئن تمدید شده است. با وجود این تعلیق اما آیان از تصمیم فوق تمکین نکرده و با وجود تعلیق هر روز در محل کار خود حاضر شده! طبق جزئیات نامه منتشر شده منتسب به پاپاندرآ، آیان باید اخراج شود چرا که بنا به گزارشات منتشر شده وی این دوری چند ماهه را رعایت نکرده است.

در این نامه آمده است: شما آقای آیان، شما طبق برنامه اعلام شده کار نکرده‌اید. هر روز که برای آخرین بازدید در بوداپست حضور داشتم، شما در دفتر بودید و طبق معمول دبیرخانه و امور حسابرسان را اداره می‌کردید.

پاپاندرآ در ادامه این نامه برخی شکایات را لیست می‌کند. وی در ادامه این نامه نوشته است: من هنوز در موسسات مالی قرار نگرفته‌ام تا بتوانم در تصمیمات مالی یا اطلاعات آن سهیم باشم. شما در حقیقت از دبیرکل خواسته‌اید که بدون اطلاع من پول از حساب سوئیس به بوداپست منتقل کند.

این در حالیست که بعد از اتهامات مطرح شده، تاماش آیان از عضویت افتخاری کمیته بین‌المللی المپیک هم کنار رفت اما تلاش مذبوحانه‌ای برای حضور در تشکیلات IWF دارد و بی‌خیال وزنه برداری نمی‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها