کد خبر: 399424
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۲:۴۱:۳۸
| |

کرونا به بحران گرسنگی 1.5 میلیون انگلیسی منجر شده است

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که از ابتدای قرنطینه در پی شیوع ویروس کرونا، یک‌ونیم میلیون نفر در انگلیس به مدت یک روز کامل بی‌غذا مانده‌اند.

کرونا به بحران گرسنگی 1.5 میلیون انگلیسی منجر شده است
کد خبر: 399424
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۴ ۱۲:۴۱:۳۸

اعتمادآنلاین| ایندیپندنت نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که به موجب آن یک و نیم میلیون ساکن انگلیس از ابتدای قرنطینه در پی شیوع کرونا در این کشور به مدت یک روز کامل بدون غذا مانده‌اند.

براساس این نظرسنجی که توسط نهاد «یوگاو» و برای مؤسسه غذا و کمیسیون کشاورزی و غذا در حومه شهر (FFCC)، انجام شده، 6 درصد افراد گفته‌اند که از زمان اعمال تدابیر فاصله اجتماعی، یک نفر در خانه آنها گرسنه مانده، رقمی که معادل سه میلیون نفر در بریتانیا است.

همزمان 14 درصد مردم گفته‌اند یک نفر در خانه‌شان به علت عدم دسترسی و یا عدم توانایی مالی، کمتر غذا خورده و یا مجبور به حذف یک وعده غذایی شده‌اند. بر همین اساس و در حالت کلی، یک میلیون و 500 هزار نفر در این کشور به مدت یک روز کامل بی غذا مانده‌اند.

این خبر در حالی منتشر شده که بانک غذای بریتانیا از افزایش چشمگیر استفاده از این بانک خبر داده است. «آنا تیلور» مدیر عامل بنیاد غذا می‌گوید: «‌ما نمی‌توانیم برای کمک به میلیون‌ها نفر که در این بحران نیاز مبرم و فوری به غذا دارند به بانک غذا تکیه کنیم. این مشکل بسیار بزرگی است و حل آن نیازمند سرمایه‌گذاری اساسی و فوری دولت مرکزی است».

نتایج این نظر سنجی که با شرکت چهار هزار و 343 فرد بزرگسال انجام شده، نشان می‌دهد 16 درصد پاسخ‌دهندگان با چالش امنیت غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند و 21 درصدشان پول کافی برای خرید مواد غذایی مورد نیازشان را ندارند و 50 درصد آنها با کمبود مواد غذایی مواجه هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها