گزارش «اعتمادآنلاین» از جوان اول فوتبال اروپا:

ارلینگ هالند، بازیکنی که به گلزنی اعتیاد دارد

ارلینگ هالند می‌گوید از کودکی مشکلی داشته که به مرور تشدید می‌شود و آن هم اشتیاق به گلزنی است.

ارلینگ هالند، بازیکنی که به گلزنی اعتیاد دارد
کد خبر: 399485
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ارلینگ هالند در 10 ماه گذشته به شکل غیرقابل باوری گل‌ زده و هت‌تریک در هر مسابقه به یک روال عادی برای او تبدیل شده است. هالند در یک مسابقه در جام جهانی جوانان 9 گل به ثمر رساند که این اتفاق تاریخی مسیر زندگی او را تغییر داد. هرچند باید گفت، این میزان گل‌زنی در یک بازی هم برای او کافی نیست ( بیشتر بخوانیم ).

هالند در این‌باره می‌گوید: «فکر می‌کنم اعتیاد دارم. البته این یک اعتیاد خوب است.»

شیطان هم به هالند حسادت می‎‌کند

این اعتیاد هالند تاکنون او را به هیجان‌انگیز‌ترین نوجوان فوتبال جهان تبدیل کرده است. باید قبول کنیم که به‌ ندرت یک بازیکن در 19 سالگی چنین هواداران سرسختی در بین باشگاه‌های جهان دارد ( بیشتر بخوانیم ).

هالند زمانی در کانون توجه رسانه‌ها قرار گرفت که منچستریونایتد با جدیت به دنبال جذب او بود و به همین خاطر یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های فوتبال جهان به شمار می‌رود. او اما به جای منچستریونایتد ترجیح داد راهی بوروسیا دورتموند شود و فوتبالش را در بوندس‌لیگا دنبال کند، اتفاقی که چندان هم به ضررش تمام نشد.

ارلینگ هالند در چهار بازی نخستش برای دورتموند هشت گل به ثمر رساند که این برای برای یک بازیکن جوان در یکی از معتبرترین لیگ‌های فوتبال اروپا اتفاقی رویایی است.

هر بازیکنی در فوتبال اروپا علاقه دارد در جایگاه هالند قرار گیرد، اما آنها تنها کسانی نیستند که به او حسادت می‌کنند. هالند معتقد است حتی شیطان هم به او حسادت می‌کند. او عکسی از خود منتشر کرد که روی لباسش نوشته شده بود: «شیطان هم به من حسادت می‌کند.»

هالند

شباهت هالند به زلاتان

این بازیکن 19ساله زنبورها در مصاحبه‌هایش نیز خبرساز شده است؛ به عنوان مثال هالند پس از هت‌تریک در اولین مسابقه‌اش در لیگ قهرمانان که رئیس باشگاه لیورپول و ناپولی نیز تماشاگر آن بودند، در گفت‌وگو با خبرنگاران پاسخ‌های کوتاهی داد که خبرساز شد. گفت‌وگو از این قرار بود:

«- چه احساسی داری؟

- خیلی خوب.

- رازت چیه؟ 17 گل در 9 بازی!

- سخت تلاش کردم.

- پدرت در 1997 در آنفیلد گل زد، راهش رو ادامه میدی؟

- امیدوارم.»

تمام پاسخ‌های هالند با لبخند کوتاهی همراه بودند که نشان می‌داد علت مختصر بودن جواب‌ها کم‌رویی نیست، بلکه اعتماد‌به‌نفس بالای این بازیکن است. این رفتار هالند ما را به یاد مردی می‌اندازد که هالند او را الگوی خود قرار داده است: «زلاتان ابراهیموویچ».

هالند درباره زلاتان می‌گوید: «من همیشه ذهنیت ابراهیموویچ را دوست داشتم. اینکه خیلی راحت باشگاهش را تغییر می‌دهد و به کشورهای مختلف می‌رود و از همان ابتدا هم شروع به گلزنی می‌کند. این روحیه زلاتان را دوست دارم. همیشه می‌خواستم او را از نزدیک ببینم.» به نظر می‌رسد هالند به طور مشخصی علاقه دارد همه به شباهتش با زلاتان پی ببرند.

او در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون با زلاتان مکالمه‌ای داشته می‌گوید: «نه، اما باید ببینیم درآینده چه پیش می‌آید.»

در حال حاضر مینو رایولا مدیر برنامه‌های زلاتان و هالند است و باید دید هالند از او می‌خواهد که ملاقاتی را برایش هماهنگ کند یا خیر. هرچند هالند معتقد است فوتبالش هیچ شباهتی به فوتبال ابراهیموویچ ندارد. رویکرد هالند در زمین فوتبال حرکت سریع و شکستن خط دفاع است، که تفاوت زیادی با نحوه بازی ایبرا دارد.

هالند

هالند می‌گوید: «من و زلاتان هر 2 مهاجم و هر 2 قدبلند هستیم، اما 2 نوع بازی متفاوت داریم. سخت است که ما را با هم مقایسه کنید. من، منم.»

این بازیکن احتمالاً بزرگ‌ترین ستاره اسکاندیناوی بعد از زلاتان است، گرچه در لیدز انگلیس به دنیا آمده. او به این دلیل که پدرش در لیگ جزیره بازی می‌کرد در دوران نوجوانی علاقه داشت بتواند در لیگ جزیره بازی کند. هالند یک بار اعلام کرد که رویای او پیروزی در لیگ قهرمانان با لیدزاست، اما در حال حاضر می‌خواهد این کار را با بوروسیا دورتموند به انجام رساند.

این بازیکن نروژی می‌گوید: «پدرم در تیم‌های مختلف لیگ برتر بازی کرده، به همین دلیل من هم طرفدار این تیم‌ها شدم. به عنوان پسر یک فوتبالیست حرفه‌ای، همیشه فشارهایی روی من بود، اما من این فشارها را دوست داشتم. این باعث می‌شد که بازیکن بهتری نسبت به پدرم شود و شبیه پدرم زندگی کنم، یک زندگی فوتبالی. این بهترین شغلی است که می‎توانم داشته باشم.»

اولین روزهای بازی هالند

اولین حضور باشگاهی هالند در 15 سالگی در تیم بری بود. او در 16 بازی نخست برای این تیم دسته دومی موفق به گلزنی نشد، اما به عنوان بازیکن ذخیره توانست نمایش خوبی از خود به نمایش بگذارد.

در نهایت هالند سال 2018 توانست در لیگ اول کشور نروژ حضور درخشانی داشته باشد، هرچند در ابتدای فصل نتوانست به خوبی گلزنی کند؛ او در 42 بازی چهار گل به ثمر رساند، اما رفته‌رفته شرایطش بهتر شد. اوضاع اما زمانی تغییر کرد که توانست در یکی از بازی‌های لیگ نروژ، در 21 دقیقه، چهار گل به ثمر برساند.

هالند

او معتقد است: «این بازی آینده فوتبالی مرا تضمین کرد. من از تیم‌هایی مثل یوونتوس و بایرن لورکوزن پیشنهادهایی داشتم، اما خانواده‌ام معتقد بودند سالزبورگ موقعیت بهتری برای من فراهم می‌کند.» در نهایت هم همین اتفاق افتاد و سالزبورگ سکوی پرتاب او شد.

پس از درخشش هالند، در لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اتریش، تیم‌های برجسته اروپایی دست‌به‌کار جذب او شدند. رایولا مدیر برنامه‌های هالند می‌گوید، در آن زمان با تیم‌های بارسلونا، رئال مادرید، منچستریونایتد، یوونتوس و خیلی از تیم‌های مهم فوتبال اروپا مذاکره کرده است. اما هالند پس از مشورت با خانواده‌اش تصمیم گرفت به بوروسیا دورتموند بپیوندد، زیرا تجربه نشان داده این تیم جای مناسبی برای بازیکنان جوان است.

ارلینگ هالند در تیم دورتموند آنچنان خوب بازی کرد که باعث شد دوباره تیم‌های مطرح اروپا برای جذب او وارد عمل شوند. حالا باید دید هالند فصل آینده هم در دورتموند می‌ماند یا تیم جدیدی را برای ادامه فوتبالش انتخاب می‌کند ( بیشتر بخوانیم ).

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها