کد خبر: 399491
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

محمد محمودی شاه‌نشین، عضو کمیسیون شوراها، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

کرونا نگاه‌ها را از تحولات سیاسی کشور دور کرد

یک نماینده مجلس گفت: در دی‌ماه و بهمن‌ماه سال گذشته مباحث سیاسی و اقتصادی به شدت داغ بود ولی کرونا آب سردی روی مباحث سیاسی ریخت. البته این موضوع به معنای آن نیست که مباحث سیاسی وجود ندارد، بلکه بحث‌های سیاسی بیشتر در محافل خصوصی مطرح می‌شود و از دایره مباحث عمومی خارج شده است.

کرونا نگاه‌ها را از تحولات سیاسی کشور دور کرد
کد خبر: 399491
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد محمودی شاه‌نشین، نماینده شهریار و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین به تاثیر کرونا در فضای سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: یکی از دستاوردهای کرونا در فضای سیاسی کشور این بود که نگاه‌ها را از تحولات سیاسی کشور دور کرد. تحولات، دیدگاه‌ها، تجزیه و تحلیل‌هایی که در مورد دوره دهم مجلس، دوره یازدهم مجلس، دولت آینده، ریاست مجلس آینده و... مطرح می‌شد می‌توانست بازار داغی در سیاست برپا کند. اما کرونا بازار سیاست را سرد کرد.

او ادامه داد: کرونا اوضاع را به سمت نوع‌دوستی و کمک به یکدیگر پیش برد. کرونا نشان داد شرط در کنار هم زندگی کردن این است که کمتر به موضوعات حاشیه‌ای بپردازیم. کرونا این پیام را در بر داشت که قبل از اینکه به سیاست، اقتصاد و چالش‌های اجتماعی وارد شویم ابتدا باید زنده بمانیم. برای اینکه زنده بمانیم هم ناچاریم در کنار هم بمانیم و به یکدیگر کمک کنیم. کرونا این پیام را داشت که همه چیز قابل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی نیست. اتفاقاتی که حتی در رویاها و تخیلات وجود دارد بدون اینکه پیش‌بینی شود ممکن است یکباره ظهور پیدا کند و همه برنامه‌ها و پیش‌بینی‌ها را تحت‌الشعاع قرار دهد.

کرونا بازار سیاست را سرد کرد

به عقیده این نماینده مجلس کرونا بازار سیاست را سرد کرد،‌ او در این باره توضیح داد: کرونا زمانی بازار سیاست را سرد کرد که کشور می‌توانست شاهد داغ‌ترین روزهای سیاسی باشد. ویروس کرونا چالش‌های سیاسی، تحلیل‌های سیاسی، پیش‌بینی‌ها و نگاه‌های آینده را به سمتی برد که کمرنگ شود و بحث‌های سیاسی از اولویت خارج شود.

کرونا آب سردی روی مباحث سیاسی ریخت

محمودی شاه‌نشین در پایان تاکید کرد: در دی‌ماه و بهمن‌ماه سال گذشته مباحث سیاسی و اقتصادی به شدت داغ بود ولی کرونا آب سردی روی مباحث سیاسی ریخت. البته این موضوع به معنای آن نیست که مباحث سیاسی وجود ندارد، بلکه بحث‌های سیاسی بیشتر در محافل خصوصی مطرح می‌شود و از دایره مباحث عمومی خارج شده است. بحث‌های سیاسی در تاکسی‌ها و فضای مجازی بسیار کم شده است و به ندرت بحث سیاسی می‌شنویم. در حال حاضر تنها آنهایی که دل‌شان برای ماهیگیری سیاسی تنگ شده است به ارائه نگاه‌های سیاسی می‌پردازند.

چکیده گفت‌وگو با محمد محمودی شاه‌نشین:

کرونا آب سردی روی مباحث سیاسی ریخت

در حال حاضر مباحث سیاسی در محفل‌های خصوصی مطرح می‌شود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها