کد خبر: 399514
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ ۰۸:۴۱:۱۸
| |

وزیر شهرسازی برای افزایش شتابان قیمت مسکن تذکر گرفت

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس در تذکری به وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد که افزایش شتابان قیمت مسکن از یک سو باعث افزایش انتظار متقاضیان و از طرف دیگر موجب نگرانی مستأجران شده است.

وزیر شهرسازی برای افزایش شتابان قیمت مسکن تذکر گرفت
کد خبر: 399514
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ ۰۸:۴۱:۱۸

اعتمادآنلاین| حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس به محمد اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی به خاطر افزایش شتابان قیمت مسکن تذکر داد.

متن کامل تذکر نماینده شاهین شهر به وزیر راه‌وشهرسازی به شرح زیر است:

خلاصه تذکر: رشد شتابان قیمت مسکن، انتظار متقاضیان خرید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ طولانی‌تر و نگرانی مستأجران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای اجاره بیشتر کرده، لازم است با اقدامات عملی از جمله اعطای تسهیلات کم‌بهره خرید به متقاضیان و ایجاد مشوق‌های ساخت‌وساز، تورم مهار گسیخته در مسکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ متوقف کنید.

شرح تذکر:

جناب آقای وزیر!

وضعیت ساخت و ساز چندان مناسب نیست و هر روز با اقدامات جدیدی شاهد بالا رفتن قیمت تمام شده مسکن هستیم که رشد قیمت فولاد و انواع مصالح ساختمانی یکی از دلایل است.

از یک سو قدرت خرید مسکن پایین است و از سوی دیگر قیمت تمام شده مسکن به دلیل رشد نهاده‌های مسکن در حال رشد است، بنیاد مسکن به وظایف خود برای واگذاری زمین به متقاضیان عمل نمی‌کند و طرح اقدام ملی هم عملا شروع نشده و این مولفه‌ها بازار مسکن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به شدت تورمی نموده است.

لازم است با اقدامات عملی از رشد شتابنده قیمت مسکن به نفع خریداران و مستأجران جلوگیری نمایید.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها