کد خبر: 399555
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ ۱۰:۱۶:۰۰
| |

اتهام توطئه و خیانت به IOC درباره تعویق المپیک/ باخ: نمی توان براساس غریزه تصمیم گرفت

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک ادعای مطرح شده مبنی براینکه IOC با وجود شیوع ویروس کرونا برای تعویق المپیک تردید داشته را رد کرد.

اتهام توطئه و خیانت به IOC درباره تعویق المپیک/ باخ: نمی توان براساس غریزه تصمیم گرفت
کد خبر: 399555
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ ۱۰:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) ادعای مربوط به تردید این سازمان برای تعویق المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا و تئوری‌های خیانت‌آمیز برای انتقال این بازی‌ها به سال 2021 را رد کرد.

باخ در مصاحبه‌ای که با روزنامه آلمانی Welt am Sonntag داشت اعتراف کرد هزینه‌های تعویق بازی‌های المپیک برای IOC صدها میلیون‌ دلار بوده اما تاکید کرد هنوز میزان دقیق این مبلغ مشخص نیست.

IOC به دلیل اصرارهای مکرر ورزشکاران و تهدید استرالیا و کانادا مبنی بر کناره‌گیری از المپیک تصمیم گرفت بازی‌های المپیک توکیو را یک سال به تعویق بیندازد. این بازی‌ها از 23 جولای سال 2021 آغاز خواهد شد. تعویق المپیک برای نخستین بار در طول تاریخ برگزاری این بازی‌ها اتفاق افتاده است.

باخ در صحبت‌هایش اظهار داشت: در چنین شرایط احساساتی، به عنوان یک مقام مسئول شما نمی‌توانید براساس غریزه تصمیم بگیرید.

وی ادامه داد: ما واقعا نمی‌توانیم متهم به تردید یا عدم مشاوره و شفافیت شویم. برای مقابله با تئوری‌های توطئه باید به روشنی گفته شود که IOC در قبال لغو بازی‌ها بیمه است اما در قبال تعویق اینگونه نیست.

رئیس IOC یادآور شد: برای تعویق بازی‌ها باید کمیته برگزاری مسابقات تایید کند که مایل به یک سال تعویق است. دولت ژاپن هم باید مایل به ادامه پشتیبانی باشد.

باخ از صحبت در مورد پیشنهاداتی که ویروس باعث لغو بازی‌های توکیو خواهد شد، خودداری کرد. وی عنوان کرد: اولویت سلامتی ورزشکاران و همه افرادی است که به نوعی درگیر بازی‌های المپیک هستند. ما از این موضوع به عنوان یک اصل برای تصمیمات آینده استفاده می‌کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها