علی ربیعی سخنگوی دولت:

بازگشایی‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی است/ آمریکا حق ندارد اقدامات صندوق بین‌المللی پول را وتو کند

سخنگوی دولت اعلام کرد که سیاست بازگشایی‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی است.

بازگشایی‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی است/ آمریکا حق ندارد اقدامات صندوق بین‌المللی پول را وتو کند
کد خبر: 399580
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ ۱۱:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ربیعی این نشست خبری با تاکید بر اینکه هرگونه سیاست در بازگشایی‌ها مبتنی بر دیدگاه کارشناسی است، افزود: کارشناسان ما در حوزه سلامت ، بهداشت محیط کار امروز با همکاری اتاق‌های ذی‌ربط و تشکل‌های صنفی انبوهی از پروتکل‌ها را فراهم کردند.

باید از جان مردم دربرابر کرونا و تبعات ناشی از آن بر اقتصاد محافظت کنیم

وی ادامه داد :از این پس کار در صنوف و ادارات مبتنی بر پروتکلها خواهد بود که البته نیازمند آموزش و نظارت هم هست.

ربیعی تاکید کرد: حفظ سلامت و جان مردم توامان در برابر کرونا و عوارض و تبعات ناشی از آن است، ما از جان مردم دربرابر کرونا و تبعات ناشی از آن بر اقتصاد باید محافظت کنیم.

اطلاعات جهانی درباره کرونا ضعیف است

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه دولت مدام در حال رصد وضعیت است، گفت: با توجه به شرایط پویای بیماری به اقداماتی که در سطح جهان صورت می‌گیرد اشراف داریم. باید در نظر داشته باشیم که اطلاعات جهانی هم در این بیماری ضعیف است.

وی یادآورشد: هدف از اعمال این محدودیت‌ها ریشه کن کردن بیماری است. دستیابی به چنین هدفی ممکن نیست، مگر با متوازن کردن وضعیت بهداشتی کشور و حفظ این توازن در آینده است و فاصله‌گذاری اجتماعی هم همین هدف را دنبال می‌کند.

ربیعی همچینین خاطرشنان کرد: ما از روزهای اول شیوع کرونا در دانشگاه‌ها و موسسات مطالعاتی بهداشتی کارهای گسترده‌ای برای استفاده از فناوری اطلاعات را دنبال کردیم و این مطالعات در روزهای آتی با تصمیم‌گیری‌ها و با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند به بهره می‌رسد.

وی تصریح کرد : در حال حاضر دولت پس از بررسی پنج سناریویی که پیش رو دارد و با عنایت به تجربه جهانی انتخابی صورت می‌دهد و آن را به جامعه عرضه می‌کند که آموزش‌های لازم در این زمینه ارائه خواهد شد.

ربیعی اضافه کرد: اپلیکیشن ماسک برای حرکت ایمن در جامعه به مردم کمک می کند و توصیه می‌کنیم کسانی که موبایل هوشمند دارند از این اپلیکیشن استفاده کنند تا در امر فاصله‌گذاری اجتماعی تاثیر گذار باشد.

نیازمند این هستیم در کنار راه‌اندازی معیشت مردم کمترین میزان از شیوع را تجربه کنیم

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه ما نیازمند این هستیم که در کنار راه‌اندازی معیشت مردم ، نوعی از زندگی اجتماعی را سامان دهیم که کمترین میزان از شیوع را تجربه کنیم، ادامه داد: باید در محیط کار و ادارات و استفاده از حمل و نقل عمومی به سمت نوعی حرکت سلامت محور حرکت کنیم تا از پیک های احتمالی بیماری عبور کنیم.

وی یادآورشد: رهبری اخیراً بیان کردند که کشور نیازمند پویش اجتماعی در کمک به اقشار آسیب‌پذیر است. دولت از این مواضع حمایت می‌کند و درخواست می‌کنیم که امروز در جامعه‌ای که نیازمند به اعتماد به هم و استفاده از سرمایه اجتماعی هستیم، به سمتی رویم که علاوه بر غلبه بر کرونا بر تحریم هم غلبه کنیم.

وی همچینین از برگزاری جلسه‌ای با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و با حضور مدیران نهادهایی مثل ستاد اجرایی فرمان امام، نیروهای مسلح و سایر دستگاه‌های اجرایی درگیر در مبارزه با کرونا خبرداد.

اقدام صندوق بین‌المللی پول در پرداخت وام به ایران قطعاً انسانی خواهد بود

سخنگوی دولت در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره اقدام آمریکا برای جلوگیری از پرداخت وام به ایران از سوی صندوق بین‌المللی پول اظهار کرد: آمریکا حق ندارد اقدامات صندوق بین‌المللی پول را وتو کند، سایر اعضای صندوق هم از اقدام ضد انسانی آمریکا جلوگیری خواهند، ما همیشه حق عضویت خود را به صندوق پرداخت کرده ایم و در همه این سال‌ها هیچ درخواستی هم از صندوق نداشتیم، اما حالا با توجه به وضعیت کرونا این درخواست انجام شده است که اقدام صندوق هم قطعاً در این زمینه انسانی خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها