کد خبر: 399636
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ ۱۵:۰۴:۴۱
| |

تظاهرات سودانی‌ها برای برکناری دولت عبدالله حمدوک

مردم سودان در خارطوم، پایتخت این کشور تظاهراتی را با هدف درخواست برای براندازی دولت عبدالله حمدوک، نخست وزیر این کشور برگزار کردند.

تظاهرات سودانی‌ها برای برکناری دولت عبدالله حمدوک
کد خبر: 399636
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ ۱۵:۰۴:۴۱

اعتمادآنلاین| این تظاهرات با فراخوان یک گروه حامی نظام عمر البشیر، رئیس جمهور برکنار شده سودان و حزب کنگره ملی که وابسته به البشیر بود و در حال حاضر ممنوع الفعالیت شده است و نیز از سوی جریان‌های اسلام‌گرای دیگر برگزار شد.


این تظاهرات وضعیت اضطراری اعلام شده در سودان از ماه میلادی گذشته به دلیل کرونا ویروس را به چالش کشید. در پی اعلام وضعیت فوق العاده در سودان، برپایی تظاهرات‌ها و تجمع‌ها ممنوع اعلام شده است.


تظاهرکنندگان که تعداد زیادی از آنها از زنان بودند، در اشاره به بحران نان در سودان، شعارهایی سر دادند. آنها همچنین شعارهایی را در تمجید از ارتش و درخواست جهت براندازی دولت سردادند.


یگان‌هایی از ارتش تمامی مسیرهای منتهی به فرماندهی کل نیروهای مسلح را بستند که باعث ترافیک در مرکز خارطوم شد. نیروهای پلیس به تظاهرکنندگان اجازه رسیدن به تعدادی از نهادهای دولتی را ندادند.


طبق گزارش‌ها، پلیس حدود 30 تن از تظاهرکنندگان را بازداشت کرد. روز شنبه، سالگرد گذشت یک سال از براندازی نظام عمر البشیر بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها