کد خبر: 399648
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ ۱۶:۰۰:۴۱
| |

درخواست ائتلاف راستگرای اسرائیل برای نخست وزیری «نتانیاهو»

رؤسای فراکسیون راستگرای رژیم صهیونیستی از رئیس این رژیم خواستند بنیامین نتانیاهو را برای تشکیل دولت مکلف کند.

درخواست ائتلاف راستگرای اسرائیل برای نخست وزیری «نتانیاهو»
کد خبر: 399648
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۵ ۱۶:۰۰:۴۱

اعتمادآنلاین| مهلت تعیین شده از سوی روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی برای تشکیل دولت جدید توسط بنی گانتس، رئیس ائتلاف آبی سفید امشب به پایان می‌رسد. ریولین تأکید کرده مهلت تعیین شده را تمدید نمی‌کند.

در این راستا رؤسای فراکسیون راست گرای اسرائیل در نامه مشترکی به ریولین از او خواستند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به تشکیل دولت مکلف کند.

ریولین تأکید کرده در صورتی که حزب لیکود و ائتلاف آبی سفید تا امشب به توافقی درباره تشکیل دولت وحدت دست نیابند نتانیاهو را مکلف به تشکیل دولت نمی کند بلکه تصمیم را به کنست(پارلمان رژیم صهیونیستی) واگذار می‌کند.

گانتس شنبه از ریولین خواسته بود مهلت بیشتری به وی برای تشکیل دولت بدهد. رکود سیاسی در اسرائیل از بیش از یک سال پیش آغاز شده است.

از سوی دیگر گروهی از روشنفکران اسرائیلی برای بار سوم شکایتی را علیه نتانیاهو ارائه و تاکید کردند او نباید نخست وزیر شود اما دادگاه عالی اسرائیل با این درخواست مخالفت کرد.

این دادگاه اعلام کرد عریضه ای که ارائه شده با شکایت‌های قبلی هیچ فرقی ندارد و زمانی که صحبت درباره اقداماتی در عرصه سیاسی در این مرحله حساس و پیچیده مطرح باشد ترتیب اثر دادن به چنین شکایت هایی ضروری نیست.

درحال حاضر مشاور قضایی دولت از اتخاذ موضعی در این باره خودداری می کند و می‌گوید تنها با نظر ریولین و در صورتی که نتانیاهو مجددا مکلف به تشکیل دولت شود تصمیم خواهد گرفت.

وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی محاکمه نتانیاهو را که قرار بود 17 مارس برگزار شود به 24 مه موکول کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها