کد خبر: 399653
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۱۰:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از تاثیر کرونا بر اقتصاد فوتبال گزارش می‌دهد:

اقتصاد فوتبال زیر سایه سنگین کرونا/ آنچلوتی: بعد از کرونا اقتصاد متفاوت خواهد شد و فوتبال نیز به همین ترتیب متفاوت می‌شود

ویروس کرونا قبل از آنکه به ورزش جهان لطمه وارد کند، باعث بروز مشکل در اقتصاد جهانی شده است. برخی از افراد به دلیل این ویروس کارشان را از دست داده‌اند. در این وضعیت اسفناک اقتصادی ورزش هم دچار بحران شده و باشگاه‌های فوتبال به دلیل تعطیلی لیگ، بخشی از درآمدهای خود را از دست داده‌اند.

اقتصاد فوتبال زیر سایه سنگین کرونا/ آنچلوتی: بعد از کرونا اقتصاد متفاوت خواهد شد و فوتبال نیز به همین ترتیب متفاوت می‌شود
کد خبر: 399653
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۱۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حدود یک ماه از زمانی که فوتبال در اروپا و تمام نقاط جهان به دلیل شیوع ویروس کرونا تعلیق شد می‌گذرد و هیچ زمانی هم برای برگزاری دوباره این رقابت‌ها اعلام نشده است. بازیکنان در خانه مشغول تمرین هستند و سعی می‌کنند آمادگی خود را برای آغاز دوباره فوتبال حفظ کنند ( بیشتر بخوانیم ).

پس از اینکه مقامات کشور ایتالیا اعلام کردند تعداد بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این کشور از هزار نفر گذشته، رقابت‌های فوتبال در این کشور به حالت تعطیل درآمد. بعد از تعلیق سری آ، دیگر لیگ‌های فوتبال قاره سبز هم به حالت تعلیق درآمدند. آخرین مسابقه فوتبالی که با حضور تماشاگر برگزار شد دیدار گلاسکو رنجرز و بایرن لورکوزن بود که در تاریخ 12 مارس (22 اسفندماه) در ورزشگاه گلاسکو با حضور 50 هزار تماشاگر انجام شد. سایر رقابت‌ها در این تاریخ بدون تماشاگر برگزار شدند. بعضی از بازی‌ها نیز به طور کلی به تعویق افتادند.

فوتبال

سلامت مردم مهم‌تر از برگزاری رقابت‌های فوتبال است

آمار گویای آن است که 31 روز بعد از پایان رقابت‌های فوتبال در اروپا، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و بریتانیا شرایط خوبی ندارند و با تعداد بالایی از افراد مبتلا به ویروس کرونا مواجه هستند، به همین خاطر زمان آغاز دوباره رقابت‌های فوتبال در این قاره مشخص نیست. ضمن اینکه با پایان احتمالی بحران کرونا، شاید مدیران فوتبال اروپا تصمیم بگیرند این رقابت‌ها را بدون حضور تماشاگر برگزار کنند. در این صورت باید گفت تا حضور دوباره هواداران در استادیوم‌ها راه درازی در پیش است.

هرچند بازیکنان و ورزشکاران دل‌شان برای بازی در زمین فوتبال تنگ شده، اما باید قبول کنیم مبارزه با کرونا مهم‌تر از برگزاری بازی‌های فوتبال است. چنان‌که یورگن کلوپ، مربی آلمانی لیورپول، هم به این موضوع اشاره کرده و گفته بود: «امروز فوتبال و بازی‌های فوتبال اصلاً مهم نیستند. هرچند باشگاه لیورپول اکنون بدترین ضربه را متحمل شده، زیرا بهترین شرایط را در لیگ جزیره طی 30 سال گذشته تجربه کرده است.»

مدیران فوتبال انگلیس اعلام کرده‌اند تا زمانی که شرایط امن و مناسب نباشد هیچ رقابتی در این کشور برگزار نمی‌شود. این در حالی است که رئیس یوفا به پایان این فصل بسیار خوش‌بین است؛ او معتقد است برگزاری لیگ‌های فوتبال در ژوئن و آگوست (تیرماه و مردادماه) امکان‌پذیر خواهد بود، هرچند نمی‌توان زیاد به این اتفاق امیدوار بود ( بیشتر بخوانیم ).

لیگ برتر انگلیس

لیورپول قهرمان لیگ برتر نمی‌شود؟

الکساندر چفرین، رئیس یوفا، در مورد سرانجام لیگ برتر فوتبال انگلیس و قهرمانی احتمالی لیورپول نیز گفته: «هیچ راهی وجود ندارد که لیورپول به عنوان قهرمان لیگ برتر جزیره معرفی شود. اگر بازی‌ها برگزار نشود، راه‌های مختلفی را بررسی خواهیم کرد. قطع کردن فصلی که به پایانش نزدیک هستیم بی‌معنی است و باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا شرایط به سمتی پیش می‌رود که بتوانیم بازی‌ها را برگزار کنیم.»

جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا، نیز درباره برگزاری بازی‌های فوتبال گفته: «هیچ رقابتی، هیچ مسابقه‌ای و هیچ لیگی ارزش ریسک بر سر زندگی انسان‌ها را ندارد. تا زمانی‌ که همه چیز صد درصد در امنیت نباشد اصرار بر ادامه رقابت‌ها بی‌مسئولیتی است.» ( بیشتر بخوانیم )

خسارات جانی ناشی از ویروس کرونا به قدری چشمگیر بوده که حتی بازیکنان فوتبال نیز علاقه‌ای به برگزاری زودهنگام لیگ‌های فوتبال ندارند.

پابلو سارابیا بازیکن پاری‌سن‌ژرمن درباره برگزاری بازی‌های فوتبال در شرایط بحران کرونا گفته: «این یک وضعیت بحرانی است و برگزاری لیگ چیزی نیست که من به آن فکر کنم، در واقع مهم‌ترین چیز برای من سلامت خانواده‌ام است.»

وضعیت در اروپا به قدری بحرانی شد که ویروس کرونا بین بازیکنان و ورزشکاران نیز شیوع پیدا کرد و برخی از چهره‌های ورزشی را هم به کام مرگ کشاند، همین شرایط بحرانی باعث شد رقابت‌های یورو 2020 یک سال به تعویق بیفتد.

فوتبال ایتالیا

کاهش دستمزد بازیکنان به خاطر ویروس کرونا

ویروس کرونا قبل از آنکه به ورزش جهان لطمه وارد کند، باعث بروز مشکل در اقتصاد جهانی شده است. برخی از افراد به دلیل این ویروس کارشان را از دست داده‌اند. در این وضعیت اسفناک اقتصادی ورزش هم دچار بحران شده و باشگاه‌های فوتبال به دلیل تعطیلی لیگ، بخشی از درآمدهای خود را از دست داده‌اند. به همین دلیل بازیکنان شاغل در اروپا هم برای کمک به باشگاه‌ها بخشی از مبلغ قراردادشان را کم کردند.

برای مثال بازیکنان بارسلونا تا 70 درصد از مبلغ قراردادشان را کاهش دادند. این اتفاق در انگلیس و ایتالیا هم رخ داده و بازیکنان برای جلوگیری از ضرر مالی باشگاه‌ها مبلغ قرارداد خود را کاهش داده‌اند.

در چنین وضعیتی باید پرسید، آیا تغییر شرایط مالی باعث تغییر فوتبال نیز می‌شود؟ کارلو آنچلوتی مربی باشگاه اورتون در پاسخ این سوال گفته: «اقتصاد متفاوت خواهد شد و فوتبال نیز به همین ترتیب متفاوت می‌شود.»

آنچلوتی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها