کد خبر: 399662
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۶ ۰۷:۴۸:۰۰
| |

معافیت کارفرما از پرداخت حق بیمه کارگران برای 3 ماه/ الزام به محاسبه 175 ساعت کاری برای کارگر

با توجه به آغاز به کار مشاغل کم خطر از 23 فروردین ماه در پی شیوع ویروس کرونا، ساعت کاری این مشاغل کاهش یافت و نگرانی کارکنان درخصوص حق بیمه‌شان را در پی داشت.

معافیت کارفرما از پرداخت حق بیمه کارگران برای 3 ماه/ الزام به محاسبه 175 ساعت کاری برای کارگر
کد خبر: 399662
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۶ ۰۷:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از تعطیلات نوروزی اعلام شد که از 23 فروردین ماه مشاغل کم‌خطر می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند تا مسئولان بتوانند شیوع ویروس کرونا را کنترل کنند.

بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار شد مشاغل کم‌خطر به صورت نیمه وقت به فعالیتشان ادامه دهند، به همین دلیل ساعت کاری آن‌ها از 175 ساعت به 168 ساعت کاهش یافت و در این میان برخی از افراد نگران حق بیمه خود شدند که آیا کارفرمایان با توجه به کاهش ساعت کاری باز هم برایشان حق بیمه 30 روزه رد می‌کنند و یا خیر.

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد: در حال حاضر که کارفرمایان مجاز هستند که تا 3 ماه آینده حق بیمه کارگران را پرداخت نکنند، اما به دلیل اینکه شرایط ویژه است، این اغماض برای کارگران صورت گرفته و کاهش ساعت کاری به این معنا نیست که کارفرمایان ساعت کاری آن‌ها را کمتر از 175 ساعت و 30 روز کارکرد رد کنند.

با توجه به اعلام وزارت کار، کسر حق بیمه از کارگران صورت می‌گیرد، اما کارفرمایان با توجه به مشکلات اقتصادی پیش آمده، 3 ماه از پرداخت سهم خود از حق بیمه کارگران معاف هستند.

اکنون شرایط مانند ایام ماه مبارک رمضان است که کارگران در آن به صورت نیمه‌وقت مشغول به کار هستند و کارفرمایان موظفند که حق بیمه 30 روزه را برای کارگران خود رد کنند، پس در شرایط فعلی نیز باید کارفرمایان همان 30 روز کارکرد را برای کارگران خود رد کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها