برگزاری جشنواره‌های سینمایی در فرانسه ممنوع شد/ کن 2020 در تعلیق

رییس جمهوری فرانسه برگزاری هر نوع فستیوال را تا نیمه جولای ممنوع کرد و به این ترتیب احتمال برگزاری جشنواره فیلم کن 2020 نامشخص‌تر از هر زمان دیگر شد.

برگزاری جشنواره‌های سینمایی در فرانسه ممنوع شد/ کن 2020 در تعلیق
کد خبر: 399678
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۶ ۰۸:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| در سایه کرونا بر جهان، امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه دیروز در مصاحبه‌ای تلویزیونی اعلام کرد قرنطینه اجتماعی تا 11 ماه می ادامه می‌یابد و هیچ فستیوالی اجازه نخواهد داشت حداقل نیمه جولای برگزار شود.

این سخنان جشنواره فیلم کن را متزلزل‌تر از همیشه کرد زیرا سازمان‌دهندگان هر چند تاریخ مشخصی برای برگزاری آن تعیین نکرده بودند اما احتمال برپایی آن را در اواخر ژوئن و اوایل جولای اعلام کرده بودند.

دیگر رویداد مهم فرانسه که در محاق می‌رود رقابت‌های دوچرخه‌سواری مشهور تور دو فرانس است که قرار بود از 27 ژوئن تا 19 جولای برگزار شود.

سازمان دهندگان جشنواره فیلم کن پیشتر گفته بودند که این جشنواره باید از مقامات کارت سبز بگیرد که شامل وزیر بهداشت، وزیر کشور، مقامات محلی استان و شورای شهر کن خواهد بود تا بتوان هفتادو سومین دوره این رویداد را در اواخر ژوئن و اوایل جولای برگزار کرد.

به تاخیر انداختن بیشتر جشنواره تا اواخر جولای یا اوایل آگوست با توجه به توریستی بودن این منطقه می‌تواند با تجمع جمعیت در فصل تعطیلات عمومی روبه رو شود.

در عین حال فصل جشنواره‌های آخر تابستان و پاییزه با جشنواره‌هایی چون ونیز، تورنتو و سن‌سباستین پر است.

مقامات جشنواره فیلم کن هنوز درباره اظهارت ماکرون چیزی نگفته‌اند.

فرانسه که از 17 مارس قرنطینه عمومی را اجرا کرده یکی از کشورهای درگیر جدی با ویروس کرونا است و تاکنون بیش از 98 هزار نفر به آن مبتلا شده و نزدیک به 15 هزار نفر جان باخته‌اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها