عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران:

بسته بودن مرزها چالش جدی فعالان صنایع غذایی/ قیمت مواد غذایی در گرو نرخ ارز

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: بسته بودن مرزهای اصلی کشور، فعالان صنایع غذایی را با چالش جدی روبه‎رو کرده است.

بسته بودن مرزها چالش جدی فعالان صنایع غذایی/ قیمت مواد غذایی در گرو نرخ ارز
کد خبر: 399710
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۶ ۱۰:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| احمدرضا فرشچیان با اشاره به مطرح بودن فعالیت دو نوع کارخانجات در بخش مواد غذایی، گفت: بر این اساس کارخانجاتی که در بحث تولید داخلی فعالیت دارند، طبق دستور وزارت بازرگانی با رعایت تمام موازین بهداشتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند، اما بخشی که مربوط به صادرات است، به دلیل بسته بودن مرزها و عدم امکان صادرات در چند هفته گذشته با تعطیلی روبه‎رو بودند.

وی با اشاره به مشکلات بسته بودن مرزها، گفت:‌ به دلیل بسته شدن بندر مرسین ترکیه که یکی از مهمترین راه‌های ورود کالا به مرز بازرگان و کشور است، واردات کالا دچار چالش شده و این چالش ممکن تاثیر خود را با افزایش قیمت و کمبود کالا در برخی از کالاهای خاص، مانند: لوازم بسته‎بندی، افزودنی‎های خوراکی و ... نشان دهد، اما در کالای دیگر از جمله صنعت موادغذایی داخلی تاثیری نخواهد داشت.

عضو هیئت نمایندگان اتاق ایران درخصوص افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر مواد غذایی نیز، گفت: با توجه به اینکه در روزهای گذشته کشور به لحاظ اقتصادی تقریبا در تعطیلی به سر می‌برد، بنابرین تا کنون نرخ ارز نتوانسته تاثیر خود را در این مورد نشان دهند. اما اگر نرخ ارز به همین میزان پایدار باشد قطعا با افزایش قیمت مواجه خواهیم بود. اما در صورتی که بانک مرکزی به منظور کنترل نرخ ارز وارد صحنه شود و قیمت ارز را کاهش دهد، می‌توان پیش‌بینی کرد که نرخ ارز تاثیری در قیمت مواد غذایی نداشته باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها