با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی:

از سامانه هوشمند و 100 در صد ایرانی تشخیص لحظه‌ای کرونا «مستعان» رونمایی شد

سامانه بومی هوشمند تشخیص لحظه‌ای کرونا که برای نخستین‌بار در دنیا به همت متخصصان توانمند بسیجی کشورمان ساخته شده است، در مراسمی با حضور سرلشکر سلامی رونمایی شد.

از سامانه هوشمند و 100 در صد ایرانی تشخیص لحظه‌ای کرونا «مستعان» رونمایی شد
کد خبر: 399897
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ۱۰:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| آیین رونمایی از سامانه هوشمند تشخیص لحظه‌ای ویروس کرونا با نام «مستعان» صبح امروز (چهارشنبه) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم پاسدار دکتر احمد عبداللهی معاون سلامت، آموزش پزشکی و پدافند زیستی سپاه و سردار دکتر جلالی فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله (عج) در ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد.

بنابراین گزارش؛ سامانه 100 درصد بومی و ایرانی« مستعان »سامانه ای کاربردی است که قابلیت تشخیص لحظه‌ای ویروس کرونا از راه دور و بدون تماس فیزیکی را در 5 ثانیه دارد و در پایش فردی ،اجتماعی و ارزیابی‌های محیطی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

این سامانه برای اولین بار در دنیا با هدایت و حمایت و پشتیبانی قرارگاه جهاد علمی سلامت بقیه‌الله (عج) و قرارگاه جهاد علمی و فناوری بسیج ، توسط ظرفیت های دانش بنیان بسیج علمی کشور ساخته و به مرحله بهره برداری رسیده است.

سامانه هوشمند تشخیصی «مستعان» با تغییرات جزئی قابلیت ارتقا در فازهای بعدی را دارد که پس از اخذ مجوزهای لازم در تعامل با وزارت بهداشت، این مهم نیز در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها