کد خبر: 399932
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ۱۲:۲۸:۳۲
| |

«کرونا» تیم «کنجکاوی» ناسا را هم خانه‌نشین کرد

گروه پژوهشگران ماموریت مریخ‌نورد «کنجکاوی» (Curiosity) ناسا، کار دشوارتری را در پیش گرفته‌اند. آنها برای حفظ سلامتی خود و دیگران در دوره شیوع کروناویروس‌، کارهای مربوط به این ماموریت را در خانه دنبال می‌کنند.

«کرونا» تیم «کنجکاوی» ناسا را هم خانه‌نشین کرد
کد خبر: 399932
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ۱۲:۲۸:۳۲

اعتمادآنلاین| کنترل یک مریخ‌نورد برای گرداندن آن به دور سیاره‌ای که میلیون‌ها مایل از سیاره ما فاصله دارد، با دشواری بسیاری همراه است. حال، پژوهشگران ماموریت «کنجکاوی» ناسا در پی گسترش کروناویروس، کارهای مربوط به این مریخ‌نورد را در خانه انجام می‌دهند.

«آلیسیا آلباگ» (Alicia Allbaugh)، سرپرست این گروه گفت: ما معمولا در یک اتاق کار می‌کنیم تا تصاویر و داده‌ها را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم اما در حال حاضر نه تنها کار خود را در اتاق‌های جداگانه انجام می‌دهیم، بلکه جدول برنامه‌ریزی و تنظیمات محاسباتی متفاوتی نیز داریم. من مجبور هستم که حدود 15 چت متفاوت را دائما بررسی کنم.

در این تنظیمات جدید، چندین تماس تصویری نیز به صورت همزمان برقرار می‌شوند و کارهایی که پیشتر در محل کار انجام می‌شدند، اکنون باید روی لپ‌تاپ و به واسطه شبکه‌های اجتماعی انجام شوند. شاید این پیچیدگی‌ها، از کارآیی روند برنامه‌ریزی بکاهد اما همچنان نتایج لازم ارائه می‌شوند.

آلباگ افزود: مریخ هنوز به ما تعلق ندارد و ما همچنان در حال بررسی آن هستیم.

منبع:‌ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها