کد خبر: 399998
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ۱۵:۵۹:۱۹
| |

قیمت طلا کاهش یافت

قیمت طلا در معاملات امروز 3.55 دلار کاهش یافت اما نگرانی از رکود اقتصادی عمیق به علت شیوع ویروس کرونا مانع کاهش بیشتر قیمت ها شد.

قیمت طلا کاهش یافت
کد خبر: 399998
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۷ ۱۵:۵۹:۱۹

اعتمادآنلاین| قیمت طلا پس از اینکه روز گذشته به بالاترین رقم در 7 سال گذشته رسید، در معاملات امروز کاهش یافت اما نگرانی از رکود اقتصادی عمیق به علت شیوع ویروس کرونا مانع کاهش بیشتر قیمت ها شد.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3.55 دلار کاهش 1723.42 دلار فروخته شد. قیمت طلا در دیروز 1.9 درصد افزایش یافت و به بالاترین رقم از نوامبر 2012 برابر با 1746.50 دلار رسید.

جفری هالری، تحلیلگر بازار طلا در این رابطه نوشت: «طلا در حال محکم کردن افزایش های خود در بالاترین میزان است...اما بلاتکلیفی بسیاری در جهان وجود دارد و بیشتر این اطلاعات متناقض طلا را تقویت می کند.»

هالری گفت مقداری برداشت سود برای طلا وجود دارد. وی افزود:«ارزش طلا و بازارهای بورس با محرک های اخیر 2 تریلیون دلاری اضافی آمریکا به این سطح رسیده اند.»

تقاضا برای طلا با اعلام محرک های گسترده از سوی بانک های مرکزی افزایش می یابد زیرا طلا اغلب به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در برابر تورم دیده می شود. کاهش نرخ بهره نیز هزینه های نگهداری طلا را کاهش می دهد.

صندوق های سرمایه گذاری طلا همچنان شاهد ورود طلا هستند و ذخایر گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان، اکنون در نزدیکی بیشترین میزان از می 2013 برابر با 1017.59 تن قرار دارد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها