کد خبر: 400094
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۱۰:۴۵:۵۴
| |

وزیر خارجه آمریکا خواستار شفافیت کامل چین در زمینه مقابله با ویروس کرونا شد

پامپئو در گفت‌وگو با مسئول سیاست خارجی حزب کمونیست چین خواستار شفافیت کامل این کشور در مورد مقابله با بیماری کووید-19 شد.

وزیر خارجه آمریکا خواستار شفافیت کامل چین در زمینه مقابله با ویروس کرونا شد
کد خبر: 400094
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۱۰:۴۵:۵۴

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با یانگ جیه،چی همچنین بر ضرورت شفافیت کامل و اشتراک اطلاعات برای مقابله با همه‌گیری کووید-19 و پیشگیری از شیوع‌های احتمالی این بیماری در آینده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پامپئو همچنین به کمک ارسالی از سوی آمریکا به چین که در ماه ژانویه انجام شد اشاره کرده و پیشنهاد کرد این کمک‌ها ادامه داشته باشد.

به نظر می رسد این تماس پامپئو تلاشی برای کاستن از بروز تنش‌های جدید میان چین و آمریکا باشد. دولت ترامپ با انتقاد از پکن به دلیل عدم ارائه اطلاعات درست و سریع در مورد کروناویروس خشم چین را موجب شده و گفته است بودجه سازمان بهداشت جهانی را به دلیل به چالش نکشیدن چین قطع می‌کند.

پامپئو در این تماس بار دیگر بر درخواست شفافیت کامل در مورد کووید 19 تاکید کرد اما به هر حال به نظر می رسد رویکرد وزارت خارجه آمریکا در کل مثبت بوده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که دو طرف بر تعهد خود در شکست شیوع کووید 19 و حفظ سلامتو رفاه جهانی استوار هستند.

چین از منابع اصلی تامین ماسک و دستگاه‌های تنفسی مورد نیاز در آمریکا است که در حال حاضر رد صدر تلفات ناشی از کرونا قرار دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها