کد خبر: 400112
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۱۱:۴۶:۰۰
| |

تجری نماینده مجلس:

گذشتن از دوران پسا‌کرونا نیاز به همدلی و همکاری بین آحاد مردم دارد

یک نماینده مجلس تاکید کرد:گذشتن از دوران پسا‌کرونا نیاز به همدلی و همکاری بین آحاد مردم را دارد؛ این شرایط در سایه یک اتفاق نظر می‌تواند نتیجه خوبی برای ما به همراه داشته باشد در غیر اینصورت مشکل خواهیم داشت.

گذشتن از دوران پسا‌کرونا نیاز به همدلی و همکاری بین آحاد مردم دارد
کد خبر: 400112
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۱۱:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| فرهاد تجری ، درباره این‌که گفته می‌شود پس‌از عبور از بحران کرونا باید به فکر رفع معضلات و مشکلات اقتصاد در دوران پساکرونا باشیم، گفت: رهبری نظام با وجود معضلات و مشکلات اقتصادی تشخیص دادند سال را به نام «جهش تولید» نامگذاری کنند تا تمرکز و توان روی مسائلی مانند تولید و اشتغال گذاشته شود.

وی با بیان این‌که ریشه حل مسائل اقتصادی در تولید است و جای دیگر نباید به دنبالش باشیم، عنوان کرد: مدیران، مردم، صاحب‌نظران، کارشناسان و متولیان در بخش‌های خصوصی و دولتی اگر اراده کنند یقیناً می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم.

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یک دوران استراحت و بازیابی بواسطه کرونا برای بسیاری از واحدهای تولیدی و جامعه شکل گرفت اقداماتی که بعد از این مدت صورت می‌گیرد، باید سریع و شتابنده در جهت رونق تولید باشد تا بتوانیم کاستی‌هایی که وجود داشته را جبران و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم.

وی ادامه داد: اگر از فرصت‌ها استفاده نکنیم و با رویه گذشته کار را پیش ببریم، قاعدتاً صدمات زیادی به واحدهای تولیدی و اشتغال می‌زنیم که جبرانش مقداری سخت خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم مردم و مسئولان همانطور که در برهه‌های مختلف نشان دادند مرد روزهای سخت هستند، امروز هم نشان دهد که می‌توانند راهگشا باشند.

وی یادآور شد: مشاهده کردید در روزهایی که کرونا معضلات و مشکلاتی بر کشور حاکم کرد، توانستیم به لطف خدا و حمایت و همکاری مردم و مسئولان توفیقات خوبی بدست بیاوریم، در حال حاضر هم اعتقاد دارم در پساکرونا در حوزه‌های اقتصادی و همچنین اشتغال جبران خلاء‌های موجود با حضور مردم و همدلی و همکاری مسئولان اتفاق می‌افتد.

تجری درباره این‌که دولت مبلغ یک میلیون تومان را برای افراد کم درآمد در نظر گرفته تا این روزها که کرونا بر کسب و کارشان سایه افکنده را بگذرانند آیا این مبلغ کفایت می‌کند یا خیر، گفت: قطعاً خیلی نمی‌تواند باتوجه به شرایط موجود کمک‌کننده باشد، اما همین که دولت و نظام نشان دادند به فکر این افراد هستند تدبیر خوبی است.

وی با تاکید بر این‌که جامعه هدف از نظر داشتن بحران مالی باید شناسایی شوند، گفت: افرادی که وضعیت اقتصادی نامناسب دارند باید شناسایی شوند تا دولت برایشان تدبیری داشته باشد .

نماینده مردم قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت می‌تواند باتوجه به خرج‌کرد‌ها کمک‌هایی در قالب تسهیلات بانکی و بلاعوض داشته باشد، البته از سوی دیگر باید واقع بین بود که اقتضائات و شرایط دولت با توجه به درآمدهای نفتی ما به حداقل رسیده است.

وی یادآور شد: محل دیگر درآمدهای دولت درآمدهای مالیاتی است که با تعطیلی صنوف و کسب و کارها پرداخت‌کنندگان مالیات با مشکل مواجه شده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم که مبلغ قابل توجه و مطابق با نیازمندی‌ها اقشار آسیب‌پذیر داده شود تا بتوانند این دوران را بگذرانند.

وی تاکید کرد: گذشتن از دوران پسا‌کرونا نیاز به همدلی و همکاری بین آحاد مردم را دارد؛ این شرایط در سایه یک اتفاق نظر می‌تواند نتیجه خوبی برای ما به همراه داشته باشد در غیر اینصورت مشکل خواهیم داشت.

تجری درباره وضعیت بیماری کرونا در قصر شیرین گفت: شیوع کرونا در استان کرمانشاه نسبت به بقیه استان‌ها بسیار کم بود.

وی ادامه داد: باید بگویم خوشبختانه با همت خوب مسئولان اجرایی، بهداشت و درمان استان و همراهی و همکاری مجموعه‌های نظامی و انتظامی در سایه فرهنگ بسیار بالای مردم ما آسیب کمتری نسبت به بقیه استان‌ها داشتیم که امیدوارم در موج دوم با همین روش شاهد جمع شدن این ویروس منحوس از کشور باشیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها