آموزش رایگان عکاسی در خانه

برخی از بزرگترین فعالان حوزه عکاسی همچون «لایکا»، «نیکون» و «فوجی» فعالیت‌های آموزشی خود را به صورت مجازی و رایگان آغاز کردند تا در روزهای قرنطینه به مهمترین پرسش مردم که چه کاری در خانه انجام دهند، پاسخ گویند.

آموزش رایگان عکاسی در خانه
کد خبر: 400147
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۱۳:۵۴:۰۸

اعتمادآنلاین| در حال حاضر که بحران ویروس کرونا اکثر مردم جهان را مجبور به قرنطینه خانگی کرده است یکی از سوال های مهم آنها این است که در این ایام چه کاری انجام دهند وقتی درون چهار دیواری خانه حبس شدند.

در این متن تلاش شده است سایت هایی را معرفی کنیم که مباحث تکنیکی عکاسی، شیوه های معمول فوتوشاپ، ترفندهای عکاسانه و انجام پروژه های خانگی را به شما آموزش دهند.

در این ایام برخی از بزرگترین فعالان حوزه تصویر فعالیت های آموزشی خود را به صورت مجازی و رایگان آغاز کردند و برخی هم کلاس های تولید محتوای خود را که پیش از این با پرداخت هزینه برای مشترکین باز بود برای همه در دسترس قرار دادند.

برای معرفی سایت های آموزشی در این مطلب ما برنامه های آنلاین زیادی را نگاه کردیم تا لیست پیشنهادی ما ارزش وقت گذاشتن شما را داشته باشد.

Digital Camera World

این سایت که بر روی آموزش عکاسی با دوربین های حرفه ای DSLR، دوربین های بدون آینه، عکاسی با موبایل و عکاسی با هلی شات (عکس های هوایی) و همچنین مراحل ادیت و چاپ متمرکز است، دایره متون آموزشی آن عکاسان مبتدی و حرفه ای را در برمی گیرد.

این سایت برای روزهای قرنطینه ویدئوهای آموزشی بسیار متنوعی را برای مخاطبان خود در نظر گرفته است که به زبان بسیار ساده تکنیک های ادیت عکس در برنامه لایتروم Adobe Lightroom را آموزش می دهد و همچنین با آموزش ترفندهای هیجان انگیز عکاسی در خانه چالش های جالبی را پیش چشم بیننده نشان می دهد.

Nikon

کمپانی نیکون که از سال 1917 میلادی بر روی ساخت دوربین و عدسی های عکاسی متمرکز است در ماه آوریل مدرسه آنلاین عکاسی خود را به صورت رایگان قابل دسترس قرار داده است که می توان به کلاس های مفیدی همچون نورپردازی در چهل و یک دقیقه توسط جو مکنالی Joe McNally و همچنین آموزش ساخت موزیک ویدئوهای بالاتر از یک ساعت با کریس هرشمان Chris Hershman اشاره کرد.

مدیرعامل این کمپانی چند ملیتی می گوید که ماموریت نیکون همیشه توانمندسازی خالقان بوده است. در این روزهای در حالت تعلیق، ما می توانیم با کمک به خالقان تلاش کنیم که در آثارشان الهام بخش باشند و رشد کنند. ما به این دلیل تمام دوره های آموزشی خود را برای کل ماه آوریل رایگان ارائه می دهیم چون معتقدیم بیایید بهتر از این روزها بیرون بیاییم.

leica

آکادمی لایکا یک هشتگ ابتکارانه با عنوان StayHomeWithLeica# راه اندازی کرده است که در آن گفتگوهایی درباره عکس های چالش برانگیر اینستاگرام را ارائه می دهد.

یک دوره آموزشی با محوریت قرار دادن خانواده به عنوان موضوع عکاسی در گفتگو با اشلی استوهل (Ashly Stohl) و گاس پاوول (Gus Powell) انجام می شود و همچنین دنیس لیس (Dennys IIic) در مورد داستان عکاسی خود حرف می زند.

لایکا درباره این برنامه خود نوشته است: این روزها که ما در حال تمرین فاصله گرفتن از روابط جمعی هستیم این عشق به عکاسی است که ما را به هم متصل می کند.این برای افراد مشتاق به عکاسی یک تمرین روزانه است که مطمئن باشند مجهز به برنامه های مورد نیاز خود در این زمان پرچالش هستند و ما خوشحالیم که برنامه ماندن در خانه با لایکا را با این هشتگ ارائه دادیم.

این سری برنامه های آنلاین آکادمی لایکا فرصتی برای برقرای ارتباط در رسانه های اجتماعی با ملاقات های مجازی در مجموعه لایکا فراهم می شود که به صورت هفتگی این چالش در اینستاگرام انجام می شود و شما می توانید ارتباط خود را با ما تقویت کنید همچنان که در پناه هستید.

DxO free webinars

این وبسایت میزبان یک سری از برنامه های زنده آموزش عکاسی در قالب سمینارهای مجازی در ماه آوریل است که مرحله به مرحله روند آموزش عکاسی و مراحل پردازش تصویر را با شما به اشتراک می گذارد و به شما این فرصت را می دهد که پاسخ پرسش های خود را بگیرید.

معلم های حرفه ای این مجموعه همچون فابیو آنتنور , فوتوجوزف که پیش از این در یوتیوپ فعال بوده است به همراه مدرسان موسسه فناوری دن هیوز تجرباتشان را با شما به اشتراک می گذارند.

Fujifilm X Stories

فوجی فیلم که در زمینهٔ توسعه، تولید و فروش و خدمات فیلم‌های رنگی و دوربین‌های دیجیتال و وسایل ظهور عکس، کاغذ رنگی، مواد شیمیایی و سایر وسایل عکاسی فعالیت می کند در وبلاگ خود با عنوان X Stories و شبکه های اجتماعی برای ماندن در خانه کمپینی راه اندازی کرده است که هر هفته نکات و تکنیک های جدید به همراه تمرین در خانه را برای مخاطبان ارائه می کنند.

همچنین برنامه پرسش و پاسخ با متخصصان و طراحان شرکت فوجی برگزار می شود و عکاسان می توانند پرسش های مبهم خود و عکسهایشان را با هشتگ FujifilmFromHome# به اشتراک بگذارند تا به آنها پاسخ داده شود.

Laowa Meeting Macro Masters

این صفحه برای علاقه مندان عکاسی با لنز ماکرو پیشنهاد می شود. یک سری برنامه سرگرم کننده و آموزنده را به صورت هفتگی ارائه می کند که هر جمعه در ماه آوریل و مه میزبان کارشناسان و متخصصان عکاسی ماکرو است و در آن بحث های تخصصی درباره تکنیک های استفاده از لنز ماکرو، ابزارها و امکانات این نوع عکاسی انجام می شود.

مطالب متنوع عکاسی ماکرو از ایده تا عکاسی در خانه و همچنین عکاسی از حشرات در طبیعت آموزش داده می شود.

CVP Event

این سایت برنامه های حرفهای عکاسی شامل سمینارهای مشترک، سخنرانی‌ها، بحث‌های تکنیکی و جشن‌های عکاسی را به صورت ویدئو در یک ساختار متنوع و جذاب ارائه کرده است.

در این سایت سمینارهای تخصصی شامل بررسی نورپردازی و تکنیک های آن توسط عکاسان و فیلم برداران حرفه ای انجام می شود که در عکاسی صنعتی فعال هستند.

در ایام سال جلسات حضوری نیز در مکان‌هایی محدود برای تعامل و گفتگو برگزار می شود که نیاز به رزرو دارد اما اگر سمینارهای حضوری را از دست بدهید می توانید در YouTube CVP آنها را مشاهده کنید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها