کد خبر: 400170
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۱۵:۱۲:۵۶
| |

همکاری آلمان برای بازسازی نوتردام

یک سال پس از حادثه آتش‌سوزی کلیسای نوتردام آلمان پیشنهادهایی را شامل حمایت مالی از سوی دولت و کمپین مردمی و ارسال متخصصان مرمت شیشه‌های رنگی کلیسا ارائه داده است.

همکاری آلمان برای بازسازی نوتردام
کد خبر: 400170
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۸ ۱۵:۱۲:۵۶

اعتمادآنلاین| یک روز پس از حادثه آتش‌سوزی کلیسای نوتردام، یک کمپین جمع‌آوری کمک مالی در آلمان تشکل شد. ارمین لشِت نخست‌وزیر ایالت نوردراین وستفالن و مانیکا گروته وزیر فرهنگ آلمان در بیانیه‌ای اعلام کردند میزان کمک دریافتی این کمپین تاکنون به 450 هزار یورو رسیده است.

لشت بیان کرد: «بازسازی نوتردام فرصتی را فراهم می‌کند تا نماد اروپایی امید به وجود بیاید. این بازسازی برای من نماد روابط دوستانه آلمان و فرانسه نیز هست.»

با توجه به بیانیه منتشرشده توسط «گروته»، همکاری آلمان برای بازسازی «نوتردام» با هماهنگی «باربارا شاک ورنر» مسوول بازسازی «کلیسای جامع کلن» صورت خواهد گرفت.

در متن این بیانیه با اشاره به این‌که سه کارگاه آلمانی شیشه کلیسا از متخصصان و تجربه کافی برای بازسازی شیشه‌های رنگی «نوتردام» بهره‌مند هستند، آمده است: «کارگاه‌های شیشه‌های رنگی کلیساهای آلمانی می‌توانند کمک کنند.»

جزئیات کمک آلمان در ماه‌های آینده مشخص خواهد شد.

به گفته «گروته»، آلمان هزینه بازسازی پنجره‌های بخش بالایی کلیسا را بر عهده خواهد گرفت.

کلیسای نوتردام فرانسه در پانزدهم آوریل دچار آتش‌سوزی مهیبی شد و در نهایت بخش زیادی از سقف این کلیسا به طور کلی از بین رفت. اهمیت این کلیسا در هویت تاریخی، ادبی و معماری گوتیک آن است که هرساله میزبان بیش از 13 میلیون گردشگر است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها