مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش:

«صدای دانش‌آموز»، برنامه‌ای برای دانش‌آموزان مناطق عشایری/ هدف ارتباط دوسویه بین معلم و دانش‌آموز است

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره تداوم آموزش در مناطق روستایی و عشایری توضیحاتی ارائه و از راه‌اندازی مرکزی تحت عنوان «صدای دانش آموز» خبر داد.

«صدای دانش‌آموز»، برنامه‌ای برای دانش‌آموزان مناطق عشایری/ هدف ارتباط دوسویه بین معلم و دانش‌آموز است
کد خبر: 400209
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ ۰۸:۳۴:۱۱

اعتمادآنلاین| محمدرضا سیفی در پاسخ به کامنت یکی از مخاطبان ایسنا مبنی بر اینکه «آقای وزیر، دانش آموزان محروم عشایری که پول شارژ اعتبار گوشی‌های ساده والدین خوشان را هم ندارند چطور شاد نصب کنند؟ و چه فکری براشون دارید؟ » اظهار کرد: ما در ابتدای سال جاری در راستای تداوم آموزش در مناطق روستایی و عشایری که به اینترنت و تلویزیون دسترسی ندارند، دستورالعملی را صادر و ابلاغ کردیم.

وی افزود: در واقع آموزش در مناطق عشایری و روستایی هم تعطیل نشده و ادامه دارد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی توصیه‌های این دستورالعمل گفت: استفاده از ظرفیت شبکه سیمای استان برای بازبخش کلاس‌های درس شبکه تلویزیونی آموزش، استفاده از ظرفیت رادیویی صدا و سیمای استان برای تولید محتوی آموزشی صوتی، استفاده از ظرفیت دستگاه‌های پخش خانگی، اعزام راهبران آموزشی و تربیتی و معلمان داوطلب برای حضور در منازل دانش آموزان و استفاده از ظرفیت افراد باسواد خانواده جهت تدریس خانگی به دیگر فرزندان از جمله راهکارهای تداوم آموزش در مناطق روستایی و عشایری است.

وی ادامه داد: همچنین تهیه درسنامه خودآموز یا نیمه خود آموز به صورت مکتوب، استفاده از ظرفیت مخابرات برای تماس تلفنی راهبران آموزشی و تربیتی با اولیا و دانش آموزان و اعزام هفتگی آنها با رعایت تمام نکات ایمنی و بهداشتی جهت جلوگیری از شیوع ویروس در این مناطق به همراه تجهیزات موردنیاز مانند تلویزیون، دستگاه پخش کننده و موتوربرق کوچک در مناطق صعب‌العبور روستایی و عشایری برای نمایش محتوای‌های آموزشی برای این دانش آموزان دنبال می شود.

سیفی به نمونه‌ای از اقدامات انجام شده در برخی استان‌ها اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال در استان یزد برای آن دسته از دانش‌آموزان عشایری که دسترسی به اینترنت نداشتند درسنامه‌ای در قالب بسته آموزشی به درب منازل و چادرهای عشایری آنان ارسال شد. یا در خراسان شمالی بیش از1000 دقیقه تولید محتوای رادیویی صورت گرفته و در استان فارس از تلفن همراه استفاده شد. در خراسان رضوی نیز بیش از 30 هزار جلد بسته آموزشی در قالب مجموعه‌ای از محتوای کتب درسی، تحت عنوان قاصدک سلامت برای دانش‌آموزان عشایری و روستایی درنظر گرفته شد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد که هفته آینده شیوه‌نامه تکمیلی نیز با مبنای تداوم آموزش برای مناطقی که دسترسی به اینترنت و تلویزیون ندارند ارسال خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: به دنبال راه‌اندازی مرکزی با عنوان « صدای دانش‌آموز» هستیم تا دانش‌آموزان و معلمان همانند شبکه شاد، ارتباط دو سویه داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها