قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۱/۲۹

کاهش یک دهم درصدی قیمت در بازارهای جهانی

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1716 دلار و 56 سنت رسید.

کاهش یک دهم درصدی قیمت در بازارهای جهانی
کد خبر: 400235
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ ۰۹:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که ارزش سهام در بورس های آسیایی نشانه هایی از آغاز روند ترمیمی را به خود می بیند قیمت طلا روز جمعه اندکی کاهش بود، اما نگرانی ها از رکود عمیق اقتصاد جهانی به دلیل کرونا موجب شد را افت قیمت فلز زرد محدود باشد و طلا همچنان در مسیر ثبت دومین افزایش هفتگی متوالی باقی بماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1716 دلار و 56 سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز با 0.1 درصد کاهش به 1730 دلار و 30 سنت رسید.

قیمت فلز زرد از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود 1.6 درصد رشد داشته و در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی متوالی قرار دارد.

در حالی که پس از رشد شاخص های بورس وال استریت در جلسه قبل، سرمایه گذاران به دنبال نوری در تاریکی ناشی از شدیدترین رکود دهه های اخیر اقتصاد جهانی هستند، ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز شاهد افزایش بود.

آمارهای رسمی منتشر شده در روز جمعه نشان می دهد که اقتصاد چین در سه ماهه نخست سال جاری میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.8 درصد کوچک شده که اولین رشد منفی اقتصاد این کشور دست کم از سال 1992 میلادی تاکنون به شمار می رود.

آمارهای منتشر شده در آمریکا نیز حاکی است هفته گذشته 5.2 میلیون نفر دیگر برای دریافت مستمری بیکاری درخواست داده اند و تعداد افراد اضافه شده به خیل بیکاران در این کشور در طی 4 هفته گذشته به 22 میلیون نفر رسیده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستورالعمل هایی را برای احیای اقتصاد آمریکا در طی 3 مرحله ارائه داده است.

قیمت فلز پالادیوم امروز با 1.7 درصد افزایش به 2190 دلار و 78 سنت رسید. قیمت پلاتین هم امروز 0.4 درصد رشد داشت و به 786 دلار و 30 سنت رسید. همچنین قیمت نقره با 0.7 درصد رشد به 15 دلار و 51 سنت رسید.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها