سامانه ملی اشتغال ایرانیان آغاز بکار کرد

سامانه اطلاعات شغلی ایرانیان با هدف ثبت اطلاعات شغلی همه افراد در سن اشتغال، فراهم کردن فرصت‌های شغلی برای کارجویان و کارآفرینان و در اختیار گذاشتن اطلاعات مورد نیاز کارفرمایان و سیاست‌گذاران، فعالیت خود را آغاز کرد.

سامانه ملی اشتغال ایرانیان آغاز بکار کرد
کد خبر: 400246
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ ۰۹:۴۷:۲۳

اعتمادآنلاین| مهمترین دستاورد این سامانه، ارائه اطلاعات شغلی از همه افراد در سن اشتغال به مردم، کارجویان و کارآفرینان به ویژه سیاست‌گذاران ملی و منطقه ای است، به نحوی که بتوانند برای ایجاد شغل و توسعه کسب و کار در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات، برنامه ریزی کرده و افراد جویای شغل را به کار گیرند.

آنطور که معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار می گوید در سامانه ملی اشتغال ایرانیان اطلاعات همه اشخاص اعم از کسانی که در بخش خصوصی و دولتی شاغل هستند، کسانی که بیکار و جویای کارند و یا از بازار کار خارج شده اند، دریافت می شود و این اطلاعات در حل معضل بیکاری در درازمدت و جهت گیری بخش‌های آموزش عالی و آزاد اثرگذار است.

وی با اشاره به رونمایی سامانه ملی اشتغال ایرانیان، از همه آحاد ملت خواست وضعیت شغلی خود را در این سامانه ثبت و بارگذاری کنند تا پس از تکمیل، اطلاعات آنها در اختیار کارجویان، کارفرمایان و سیاست‌گذاران قرار گیرد و از این طریق به تدوین بهترین راهبردها و سیاست‌های اشتغال کشور کمک شود.

منصوری، بهره برداری کامل از این سامانه را نیازمند صرف زمانی هشت تا 10 سال دانست و گفت: راه اندازی سامانه از برنامه سوم توسعه در دستور کار بود ولی پس از تلاش‌های بسیار در طول سالهای گذشته اکنون به مرحله بهره برداری رسیده است.

سامانه ملی اشتغال ایرانیان به نشانی lmia.mcls.gov.ir زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای افراد جویای کار اعم از نیروهای کار ساده، ماهر و متخصص را فراهم می کند.

از جمله مزایای سامانه ملی اشتغال ایرانیان که در حاشیه نشست کارگروه ارزیابی رسانه ای مدیریت بیماری کرونا در وزارت کشور رونمایی شده سنجش صلاحیت حرفه ای افراد است و زمانی که کارفرما می خواهد یک نیروی کار را استخدام کند به طور دقیق از میزان مهارت و تخصص فرد مورد نظر اطلاع پیدا می کند تا از قابلیت‌های او در جای مناسبی استفاده کند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سال گذشته به دنبال برنامه صدور شناسنامه شغلی برای تمام ایرانیان، سامانه اشتغال ایرانیان را طراحی کرد؛ سامانه‌ای که از جمله ابزارهای سیاستگذاری صحیح در حوزه اشتغال به شمار می‌رود و امکان دسترسی به آمار دقیق بیکاران و شاغلان را فراهم می‌کند.

با ایجاد سامانه اطلاعات شغلی ایرانیان، برای همه افرادی که در سن کار هستند، شناسنامه شغلی صادر و افراد اعم از شاغلان و بیکاران بر اساس نوع رشته و تخصص شناسایی و کدبندی می‌شوند و این ابزار در جهت تقویت نظام اطلاعات بازار کار و سیاست‌گذاری دقیق اشتغال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این سامانه قرار بود تیر سال گذشته راه‌اندازی شود که آن زمان به مرحله اجرا نرسید ولی در روزهای اخیر رونمایی و آماده بهره برداری شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها