کد خبر: 400250
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ ۰۹:۵۴:۳۶
| |

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی تشریح کرد:

آیا پالایشگاه‌ها مجبور به اورهال اجباری و زودهنگام می‌شوند؟

سخنگوی اتحادیه فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: بحث بر سر این بود که اگر موضوع قرنطینه و کاهش مصرف فرآورده از جمله بنزین ادامه داشته باشد پالایشگاه‌ها مجبور می‌شوند، زودتر به اورهال بروند.

آیا پالایشگاه‌ها مجبور به اورهال اجباری و زودهنگام می‌شوند؟
کد خبر: 400250
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ ۰۹:۵۴:۳۶

اعتمادآنلاین| سید حمید حسینی، با اشاره به روال مصرف بنزین و امکان انبار سوخت در شرایط کنونی اظهار داشت: حدود یک هفته کمبود مصرف بنزین داشتیم که با بازگشت کارمندان به سر کار و باز شدن اماکن اداری و دفاتر مشکلی نیست و میزان تولید با افزایش دوباره تقاضا پاسخ داده می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه به مردم اصرار می‌شود به جای حمل‌ونقل عمومی از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند، مصرف بنزین صعودی شده است.

سخنگوی اتحادیه فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در ادامه تاکید کرد: پالایشگاه‌ها سالانه 45 روز و بعضا تا 3 ماه و معمولا ماه‌های گرم سال تعطیل می‌کنند تا بازسازی و تعمیرات انجام دهند، بحث بر سر این بود که اگر موضوع قرنطینه و کاهش مصرف فرآورده از جمله بنزین ادامه داشته باشد پالایشگاه‌ها مجبور می‌شوند، زودتر به اورهال بروند.

وی یادآور شد: در روزهایی که پالایشگاه‌ها به اورهال می‌روند، کارکنان را مرخص می‌کنند، مسئله این بود که اگر کاهش مصرف ادامه پیدا کرده و بازار به ثبات نمی‌رسید اورهال جلوتر انجام می‌شد، یعنی تولید کم می‌شد که مشکلی برای انبار کردن پیش نیاید، اما اکنون با توجه به اینکه مردم به سرکار برگشته و مصرف بالا رفته، مشکلی نیست.

حسینی خاطرنشان کرد: اگر پالایشگاه‌ها تعطیل می‌شدند، با توجه به اینکه حمل‌ونقل عمومی، بین شهری، کامیون‌ها و کشتی‌ها از گازوئیل استفاده می‌کنند، به مشکل بر می‌خوردیم که این اتفاق فعلا نیفتاده است.

وی درباره موضوع استفاده و احتمال اجبار به انبار میعانات گازی نیز در این شرایط بیان کرد: فقط ستاره خلیج فارس از میعانات استفاده می‌کند که طبق روال تولید دارد، خوراک بقیه پالایشگاه‌ها هم نفت‌خام است.

منبع:‌ ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها