کد خبر: 400319
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ ۱۳:۰۱:۱۹
| |

200 هزار تن گندم از بندر شهیدرجایی ترخیص شد

مدیر منطقه ویزه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای امسال حدود 180 تا 200 هزار تن گندم وارداتی در بندر شهید رجایی تخلیه شده است.

200 هزار تن گندم از بندر شهیدرجایی ترخیص شد
کد خبر: 400319
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ ۱۳:۰۱:۱۹

اعتمادآنلاین| اله مراد عفیفی پور مدیر کل بنادر و دریانوری استان هرمزگان، با بیان اینکه ترخیص کالای اساسی جزو برنامه‌ها و اولویت‌های اساسی بندر شهید رجایی است، گفت: از ابتدای امسال کالای اساسی به صورت مداوم و مستمر ترخیص می‌شود و با هماهنگی تمامی بخش‌ها و دستگاه‌های حمل و نقلی این کالا‌ها از طریق ناوگان جاده‌ای و یا ریلی به تمامی مناطق توزیع می‌شود.

او ادامه داد: از ابتدای امسال حدود 180 تا 200 هزار تن گندم وارداتی در بندر شهید رجایی تخلیه شده است.

مدیر کل بنادر و دریا نوردی شهید رجایی اظهار کرد: کالای اساسی از جمله کود شیمیایی، برنج، شکر، گندم از بندر شهید رجایی تخلیه می‌شود و با همکاری تمامی دستگاه‌ها سرعت تخلیه و بارگیری این کالاها افزایش یافته است.

عفیفی پور با اشاره به اینکه با همکاری شرکت راه آهن سعی کرده ایم تخلیه مستقیم کالا به واگن را هم اجرایی کنیم افزود: تخلیه مستقیم کالای اساسی از جمله گندم به واگن را انجام داده ایم و با هماهنگی گمرک سعی کرده ایم صاحب کالا برای ترخیص کالای خود اقدام کند.

او تصریح کرد: در مراکز توزیع این کالا‌ها تحویل گمرک داده می‌شود و صاحبان کالا‌ها اقدام به تحویل بار خود می‌کنند که در این زمینه شرکت راه آهن با فراهم کردن زیر ساخت‌های خود و انجام تدابیر لازم سعی کرده تا سرعت تخلیه کالا و هنچنین توزیع کالا‌ها را افزایش دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی اظهار کرد: با ایجاد و اصلاح فرآیند‌ها در حوزه تخلیه و بارگیری کالای اساسی سعی خواهیم کرد در شرایط کنونی اقتصاد کشور بتوانیم اقدامات لازم در راستای جابه جایی کالا‌ها و توزیع آن‌ها انجام دهیم.

او توضیح داد: در این شرایط چندین بندر از جمله بندر شهید رجایی و بندر امام خمینی (ره) از تمامی ظرفیت‌های خود در جهت تخلیه و بارگیری کالای اساسی استفاده می‌کند و اجازه باقی ماندن کالا در بنادر را نمی‌دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها