کد خبر: 400338
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ ۱۴:۱۸:۳۴
| |

حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:

لزوم برخورد قوه قضاییه با متخلفان ارزی/ هویت دریافت‌کنندگان ارز 4200تومانی مشخص است

نماینده سبزوار در مجلس با بیان اینکه هویت دریافت‌کنندگان ارز 4200تومانی مشخص است، گفت: قوه قضائیه با متخلفان ارزی برخورد کند.

لزوم برخورد قوه قضاییه با متخلفان ارزی/ هویت دریافت‌کنندگان ارز 4200تومانی مشخص است
کد خبر: 400338
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ ۱۴:۱۸:۳۴

اعتمادآنلاین| حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخلفات ارزی دولت در بودجه سال 97 که گزارش این موضوع از سوی ودیوان محاسبات ارائه شد، گفت: هویت افرادی که ارز برای واردات کالاهای اساسی دریافت کرده‌اند مشخص است و باید قوه قضائیه و دستگاه‌های نظارتی با شناسایی این افراد پول‌هایی را که از بیت‌المال برداشته شده برگردانند.


وی با تأکید بر اینکه هویت دریافت‌کنندگان وجوه ارزی مذکور اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی، معلوم و مشخص است، اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی می‌توانند حساب ارزهای دریافتی یا کالاهای وارداتی را از آنان بخواهند و به‌طرق مقتضی، پیگیری و تعیین تکلیف کنند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه یکی از تصمیمات غلط دولت در چند سال گذشته ثبت دلار 4200تومانی بود، ادامه داد: با ثبت سفارشات با ارز 4200تومانی برای عده‌ای رانت ایجاد شد و عده‌ای دیگر این ارزها را دریافت کردند و کالای مابه‌ازای آن را وارد نکردند و یا اگر وارد کردند به‌نرخ آزاد به دست مردم رساندند که این موضوعات از معایب این تصمیم غلط دولت بود.

نماینده مردم سبزوار در مجلس دهم تصریح کرد: در مجلس یازدهم باید کمیته‌ای برای رمزگشایی از تخلفات ارزی دولت تشکیل شود و نتیجه این موضوع به اطلاع مردم برسد. این منطقی نیست در شرایطی که کشور دچار تنگناهای شدید اقتصادی است و مشکلاتی در جهت تأمین ارز دارد برخی با رانت یا از هر طریق دیگری ارز دریافت کنند تا کالای اساسی وارد کنند اما مابه‌ازای آن کالای اساسی وارد نکنند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها