هنرمندی که 8 سال پیش کرونا را نقاشی کرد

تصویر امروزی کرونا همان چیزی است که تارا بهبهانی 8سال پیش در چین به نمایش گذاشت.

هنرمندی که 8 سال پیش کرونا را نقاشی کرد
کد خبر: 400341
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۹ ۱۴:۲۵:۱۶

اعتمادآنلاین| تارا بهبهانی هنرمندی است که حدود هشت سال قبل برای شرکت در بینال پکن، اثری را خلق کرد که به ویروس کرونا بی‌شباهت نبود. او که آن روزها هیچ ایده‌ای درباره این ویروس کوچک جان‌سخت نداشت، صرفا تلاش کرده بود با خلق این اثر تصویری از آینده بشریت را نشان بدهد؛ تصویری که حالا شباهتش با ویروس کرونا برای خودش هم عجیب است.

این هنرمند درباره ایده خلق این اثر توضیح می‌دهد: سال 2012 پنجمین بینال پکن با موضوع «آینده و واقعیت» برگزار شد که من نیز بر اساس همین موضوع این اثر را خلق کردم. این اثر برخلاف تمام آثاری که کشیده بودم و پر از رنگ بودند، جنبه‌های دیگری از دنیا را نشان می‌داد و به قسمت تاریک آن پرداخته بود. به هر حال همه می‌دانیم که هر چقدر برای نشان دادن جنبه‌های روشن زندگی تلاش کنیم باز هم جنبه‌های منفی وجود دارند و حتی ممکن است در طول زمان این جنبه‌های منفی بزرگ شوند و شاید آن‌قدر بزرگ شوند که خود آدم‌ها را بخورند.

او با تاکید بر این‌که هنگام خلق این اثر هیچ ذهنیتی از ترسیم یک ویروس در ذهن نداشته گفت: من در این اثر یک کارخانه تولید انبوه را کشیده بودم و اصلا به ذهنم نمی‌رسید که روزی برسد که همانند فیلم‌های هالیوودی همه مردم دنیا از ترس یک ویروس کوچک ذره‌بینی در خانه‌های‌شان بمانند و دنیا مختل شود.

بهبهانی می‌گوید: زمانی که تصویر ویروس کرونا منتشر شد ناخودآگاه نقاشی‌ای که حدود هشت سال پیش برای بینال پکن کشیده بودم به ذهنم آمد. این اثر هشت سال پیش در بینال پکن جزء آثار برگزیده شد و حتی به نوعی مسیر زندگی حرفه‌ای‌ام را نیز تغییر داد.

این هنرمند نقاش خاطرنشان می‌کند: این شباهت برای خودم هم بسیار عجیب بود. من فقط می‌خواستم جنبه دیگری از زندگی را نشان بدهم؛ آن هم بدون استفاده از تصاویر متداولی که برای نشان دادن جنبه‌های منفی زندگی از آن‌ها استفاده می‌شود و اصلا تصور نمی‌کردم روزی این تصویر مشابه ویروسی باشد که کل جهان را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها