کد خبر: 400396
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ ۰۸:۴۷:۰۰
| |

احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس:

نقص قانون شورای حقوق و دستمزد در عدم بها به رای نمایندگان کارگری باید رفع شود

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس با انتقاد از میزان افزایش حقوق کارگران در سال 99 گفت: باید تلاش شود نقیصه مربوط به رأی نمایندگان کارگری در شورای حقوق و دستمزد برطرف شود.

نقص قانون شورای حقوق و دستمزد در عدم بها به رای نمایندگان کارگری باید رفع شود
کد خبر: 400396
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ ۰۸:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از میزان افزایش حقوق کارگران که توسط شورای حقوق و دستمزد صورت گرفته است، اظهار داشت: شورای حقوق و دستمزد که اخیراً به ریاست وزیر کار جلسه داشته است تصمیم تأمل‌ برانگیزی را درباره میزان افزایش حقوق کارگران اتخاذ کرده است.

وی با بیان اینکه میزان نرخ تورم در شرایط فعلی کشور مشخص است، افزود: شورای حقوق و دستمزد بایستی برابر با نرخ تورم و رعایت استانداردهایی نظیر میزان رشد اقتصادی و ضریب جینی درباره درصد افزایش حقوق کارگران تصمیم بگیرد.

* وزیر کار قاعدتا باید مدافع کارگر باشد

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه تصمیمی که شورای حقوق و دستمزد در سال جاری درباره افزایش حقوق کارگران اتخاذ کرده با تصمیمات سال های گذشته متفاوت و بدتر از آن بوده است. این در حالی است که به نظر می‌رسد برخی از اعضای شورای حقوق و دستمزد نرخ تورم را باور نداشته و یا اگر هم باور داشته‌اند آن را نادیده گرفته‌اند.

آزادیخواه خاطرنشان کرد:‌ در حالی حاضر با این میزان افزایش حقوق به کارگران مظلوم به عنوان بزرگترین جامعه کشور جفا شده است لذا از وزیر کار انتظار داشتیم که مدافع حقوق کارگران باشد و وقتی او در وزارت کار حضور دارد قاعدتاً باید مدافع جامعه کارگر باشد.

*بی‌توجهی شورای حقوق و دستمزد به نرخ تورم تخلف است

وی افزود: ما به هیچ‌وجه از جامعه کارفرما، تولیدکننده و سرمایه‌گذار غافل نیستیم اما حمایت از آنها باید در جای اصلی خودش صورت گیرد که دولت می‌تواند با اعطای تشویق‌های صادراتی، دریافت عوارض و اخذ مجوزها و ارائه تسهیلات بانکی و دیگر موارد مشابه از جامعه کارفرمایی حمایت کند اما در تعیین حقوق و دستمزد کارگری باید از کارگر حمایت شود.

نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌توجهی وزیر کار و اعضای شورای حقوق و دستمزد به نرخ تورم تخلف قانونی محسوب می‌شود.

*نماینده کارگران در شورای حقوق و دستمزد رأی نافذی ندارد

آزادیخواه افزود: نصاب اعضای شورای حقوق دستمزد باید به گونه‌ای باشد که نماینده کارگری بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد و رأی آن نافذ بوده و بتواند از این جامعه دفاع کند اما متأسفانه چینش شورای حقوق و دستمزد به گونه دیگری است که باید بکوشیم با اصلاح قانون این نقیصه را برطرف کنیم.

وی افزود: نماینده کارگران در شورای حقوق و دستمزد رأی نافذی ندارد و در طول‌ ماه‌ها و سال‌های اخیر چون رأی آنها نافذ نیست حرف‌شان هم به کرسی نمی‌نشیند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها