دیده‌بان حقوق بشر:

عربستان با برپایی برنامه‌های ورزشی، برای خود آبرو می‌خرد

مسؤولان دیده‌بان حقوق بشر بار دیگر اتهاماتی را به رفتار حقوقی عربستان وارد نموده و تاکید کردند که ولیعهد سعودی به منظور منحرف کردن توجهات از رفتارها و اقدامات حقوقی هولناک خود در عربستان، توجهش را به فعالیت‌ها و اخبار ورزشی معطوف نموده است.

عربستان با برپایی برنامه‌های ورزشی، برای خود آبرو می‌خرد
کد خبر: 400455
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ ۱۰:۵۸:۴۴

اعتمادآنلاین| مدیر طرح‌های جهانی دیده‌بان حقوق بشر تلاش‌های گسترده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی برای استفاده از ورزش، خرید باشگاه‌ها و برگزاری رقابت‌های بزرگ برای سرپوش نهادن بر رفتار عربستان در پرونده‌های حقوق بشری را یادآور شد.

او در توییتر همچنین به پرونده‌های جنگ یمن که آن را «وحشیانه» خوانده و نیز پرونده جمال خاشقجی، روزنامه نگار مقتول سعودی و پرونده ده‌ها زندانی و زنان فعال در زمینه حقوق زنان گریزی زده و گفته، چگونه بن سلمان «شست و شوی ورزشی» را برای سرپوش نهادن بر این اقدامات به‌کار می‌بندد.

در این زمینه، گزارش‌های مطبوعاتی فاش کردند که صندوق سرمایه گذاری دولتی عربستان سعودی پس از ارائه اسناد قانونی به مقامات رسمی انگلیس طی سه‌شنبه گذشته در آستانه کسب مالکیت باشگاه فوتبال نیوکاسل قرار گرفته است.

پیشتر، این مسؤول دیده‌بان حقوق بشر براساس گزارشی که در سایت این نهاد بین‌المللی به زبان عربی و انگلیسی منتشر شده بود، اعلام کرد، عربستان سعودی اخیراً بیشتر با نقض‌های حقوقی جدی‌اش شناخته شده است تا با فعالیت‌های ورزشی‌اش.

به گفته وی، عربستان میزبان مسابقات قهرمانی بوکس و همچنین رالی داکار بوده و در تلاش است تا در چارچوب«چشم انداز 2030» رویدادهای تفریحی و ورزشی بیشتری برگزار کند که این امر تلاش آشکاری برای استفاده از ورزش جهت از بین بردن بی‌آبرویی عربستان و نشان دادن چهره پیشرفت‌طلبانه آن به واسطه برگزاری رویدادهای مشهور تحت محدودیت‌های شدید است.

او با بیان اینکه گرایش به سمت ورزش موجب عقد قرارداد با سایر فدراسیون‌های مهم ورزشی شده است، از تماشاگران و هواداران خواست که حواسشان به زوایای پنهان جادوی این رویدادها باشد.

او گفت، برای عربستان این کار ساده‌تر است که از طریق انجام اصلاحات حقوقی و احترام به حقوق اساسی شهروندانش، وجهه حقوقی و جایگاه خود در جهان را بهبود بخشد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها