کد خبر: 400527
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ ۱۵:۱۶:۳۵
| |

عضو اتاق بازرگانی ایران:

جوجه‌های یک روزه اضافی، امکان زنده ماندن ندارند

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: همانطور که از نام جوجه‌های یک روزه بر می‌آید، آنها از نظر توان بدنی تنها یک روز شانس زنده ماندن دارند و بعد از آن می‌میرند.

جوجه‌های یک روزه اضافی، امکان زنده ماندن ندارند
کد خبر: 400527
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۰ ۱۵:۱۶:۳۵

اعتمادآنلاین| غلامعلی فارغی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در صنعت مرغداری چه در ایران و چه در بسیاری از کشورهای جهان رویه امحای جوجه‌های یک روزه همواره وجود داشته است. برای مثال با توجه به نیاز واحدهای مرغداری تخم‌گذار به جوجه مرغ، در همان مرحله ابتدایی بر اساس تشخیص صورت گرفته، جوجه‌هایی که مرغ هستند وارد واحد می‌شوند و جوجه خروس‌ها جدا می‌شوند.

به گفته وی، در واحدهای تولیدکننده گوشت مرغ نیز رویه همین است و جوجه‌ها از یکدیگر جدا می‌شوند و یکی از گزینه‌ها، امحای جوجه‌های باقی مانده است.

این عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه عمر جوجه‌های یک روزه محدود است، بیان کرد: همانطور که از نام این جوجه‌ها بر می آید، آنها از نظر توان بدنی تنها یک روز شانس زنده ماندن دارند و بعد از آن می‌میرند. اگر در این مدت، جوجه به واحد مرغداری انتقال پیدا کند و تحت مراقبت قرار گیرد، می‌تواند زنده بماند اما در غیر این صورت خیر.

فارغی ادامه داد: در بازار جوجه‌های یک روزه، کل فرایند کار در همان یک روز اجرایی می‌شود و امکان نگه داری جوجه‌های یک روزه و فروش آنها در روزهای بعد وجود ندارد.

وی با اشاره به مشکلاتی که تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در صنعت مرغ کشور به وجود آمده، بیان کرد: با توجه به تعطیلی مراسم‌ها، مصرف مرغ در کشور بین 20 تا 30 درصد کاهش یافته و تحت تاثیر همین مسئله قیمت این محصول پایین آمده و بسیاری از مرغداران کشور با ضرر و زیان فراوان مواجه شده‌اند که در مرحله بعدی به کاهش سفارش در حوزه‌هایی مانند جوجه یک روزه منجر می‌شود. اگر برای این صنعت فکری جدی صورت نگیرد و حمایت لازم رخ ندهد، بسیاری از فعالان این بخش ورشکست خواهند شد.

عضو اتاق بازرگانی ایران معتقد است، فیلمی که اخیرا از امحای جوجه‌های یک روزه منتشر شده؛ با هدف فشار آوردن به صنعت تولید مرغ کشور منتشر شده و نوعی شیطنت در آن وجود دارد.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان از امحای تعدادی از جوجه‌های یک روزه در واحدهای تولیدی دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها