مطالبات «خانه موسیقی» از ارشاد/ از برکات مدیریت دلسوز بی‌بهره‌ایم

خانه موسیقی ایران به دلیل شیوع بحران کرونا و بحران پیش آمده در بیانیه‌ای عنوان کرد اگر همدلی و مساعدت مسئولان نباشد کسی را یارای مقاومت در این موج سهمگین رنج و نابسامانی نیست.

مطالبات «خانه موسیقی» از ارشاد/ از برکات مدیریت دلسوز بی‌بهره‌ایم
کد خبر: 400585
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۰۹:۰۱:۰۳

اعتمادآنلاین| بیانیه این نهاد صنفی با تاکید بر مطالبات صنفی هنرمندان در شرایط بحران شیوع ویروس کرونا و دغدغه معیشتی جدی اهالی موسیقی منتشر شد.

در این بیانیه آمده است:

روزگار سخت و طاقت‌فرسایی را شاهدیم و بحران فزاینده ناشی از شیوع بیماری و تبعات آن، چنان صعب و سنگین است که اگر همدلی و مساعدت همگان و تدبیر و مدیریت مسئولان نباشد کسی را یارای مقاومت و پیروزی در مقابل این موج سهمگین رنج و نابسامانی نیست.

شرایط اجتماعی و اقتصادی و فشارهای موجود اگر چه همگانی و در سطح بین‌المللی است اما در یک نگاه کلی و منصفانه در می‌یابیم که شرایط هنرمندان به ویژه اهالی موسیقی بسیار اسفناک‌تر و شکننده‌تر از دیگر صنوف است. اهل موسیقی و فرهنگ به نیکی آگاهند که شرایط کنونی حاصل سوء مدیریت و مسایل مختلف و متعدد دیگری همچون تحریم‌های ظالمانه و مسایل فراملی و منطقه‌ای حادث شده است و تبعا انتظارات خود را در حد معقول و میسور مطرح می‌کنند و مهمتر از رسیدن و اخذ مطالبات به حق خود خواهان تحرک و واکنش مثبت و مناسب مسئولان مرتبط با امور هنری وزارت ارشاد هستند؛ امری که متاسفانه در دولت دوم تدبیر و امید به کلی مغفول بوده و اکثریت قریب به اتفاق هنرمندان از برکات یک مدیریت دلسوز و آگاه در این زمینه محروم و غالباً بی‌بهره مانده‌اند.

اینک که شرایط ویژه فعلی که بی‌کاری و تبعات سنگین اقتصادی را نیز به فعالان فرهنگی تحمیل کرده است این خلا بیش از پیش احساس می‌شود. خانه موسیقی به نمایندگی از قاطبه فعالان حوزه موسیقی کشور ضمن سپاسگزاری از وزیر محترم ارشاد به دلیل موافقت با پرداخت حق بیمه سه ماهه هنرمندان و برآورد خسارات و درخواست مطالبات هنرمندان از هیات دولت، اعلام می‌دارد که این اقدام به‌عنوان اولین قدم در حمایت از هنرمندان کشور قابل تقدیر است اما کافی نیست و ضرورت دارد تا در ادامه همراهی و حمایت از هنرمندان عزیز و موسیقیدانان فعال و هنرمندان ارزشمندی که به علل اشاره شده در شرایط فعلی بیکار شده و در مضایق شدید مالی و اقتصادی گرفتارند اقدامات بعدی و پیگیری مطالبات از هیات دولت را در دستور کار قرار دهد.

خانه موسیقی با تاکید و تایید مطالبات دیگر صنوف در خانه‌های هنر از جمله خانه تئاتر و خانه سینما شامل سه مورد مشخص ذکر شده:

1- تامین نیاز معیشتی همکاران در ایام بیکاری

2- توجه به زیان و عدم النفع تولیدکنندگان و فعالان هنری

3- تامین و پرداخت 6 ماهه سرانه درمان و حق بیمه تامین اجتماعی

مطالبات صنف موسیقی را پیگیری خواهد کرد.

در پایان خانه موسیقی به نمایندگی از صنف و اعضای خود ضمن اعلام آمادگی در همکاری و همیاری برای تدوین برنامه‌ریزی درست و اصولی جهت رسیدگی به مشکلات موسیقیدانان شریف کشور اعم از آموزشگاه‌ها، ناشران، گروه‌های موسیقی و به‌ویژه قشر محروم‌تر و آسیب‌پذیرترین این صنف نظیر فعالان موسیقی نواحی و مدرسان زحمتکش از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار پیگیری و رسیدگی جدی‌تر به امور اشاره شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها