کد خبر: 400624
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۱۰:۴۰:۱۸
| |

تقسیم غنائم اصولگرایان بر سر ته مانده خانه ملت/ اسامی نامزدهای کسب ریاست مجلس و کمیسیون های مجلس یازدهم اعلام شد

نگاهی به آخرین شنیده‌ها در خصوص هیات‌رییسه و برخی کمیسیون‌های تخصصی مجلس یازدهم که قرار است در وضعیت و شرایط خاص کرونایی کشور شروع به کار کند.

تقسیم غنائم اصولگرایان بر سر ته مانده خانه ملت/ اسامی نامزدهای کسب ریاست مجلس و کمیسیون های مجلس یازدهم اعلام شد
کد خبر: 400624
|
۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ۱۰:۴۰:۱۸

اعتمادآنلاین| روزهای پایانی مجلس دهم است و قرار است تا اوایل خرداد مجلس یازدهم رسما شکل گیرد. در این میان شنیده‌ها حاکی از آن است که لابی‌های گسترده برای هیات‌رییسه و برخی کمیسیون‌های تخصصی مجلس آغاز شده است .بر اساس این شنیده‌ها: برای کسب کرسی ریاست مجلس یازدهم آقایان حاجی بابایی، زاکانی، قالیباف، نیکزاد میرسلیم در حال رایزینی با نماینده‌های منتخب می‌باشند.

برای کرسی نایب‌رییس مجلس منادی سفیدان نماینده تبریز، معاون امور اجتماعی و مجلس رییس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی، استاد دانشگاه تهران و عضو هیات‌رییسه مجلس نهم، مصری نماینده چند دوره کرمانشاه وزیر اسبق رفاه و سفیر سابق ایران، حسینی وزیر اسبق اقتصاد و نماینده تنکابن بیش از دیگران شنیده می‌شود.

همچنین برای ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نام آقایان دکتر علی اصغر خانی منتخب شاهرود و حجت‌الاسلام ذوالنور از قم، بیشتر از دیگران شنیده می‌شود.

در گمانه‌زنی‌ها درباره ریاست کمیسیون صنایع و معان مجلس یازدهم نیز این اسامی به چشم می‌خورند:

مصطفی میرسلیم از تهران - مصری از کرمانشاه -عزت‌الله اکبری تالار پشتی از تهران، البته حسینی‌کیا نماینده سنقر که تنها نماینده عضو کمیسیون صنایع مجلس دهم است، نیز به چشم می‌خورد.

برای ریاست کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات نام دکتر جعفر قادری منتخب شیراز و نایب‌رییس این کمیسون در مجلس‌های هشتم و نهم و غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت و رییس فعلی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیشتر شنیده می‌شود.

برای کمیسیون اقتصادی آقایان الیاس نادران و شمس‌الدین حسینی بیشتراز دیگران بر سر زبان‌هاست.

این در حالی است که گمانی‌زنی‌ها و اخبار پشت صحنه از ریاست کمیسیون عمران مجلس یازدهم حاکی است اقبال شاکری منتخب تهران و رییس کمیته عمران شورای شهران دور چهارم تهران در صدر بوده و محمدرضا کوچی نماینده جهرم و عضو کمیسیون عمران در دوره‌های هشتم و نهم و دهم مجلس، شانس بیشتری دارند.

منبع: دیده‌بان ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها